Chunking Up/Down

Turkish translation: tümevarım/tümdengelim

English term or phrase:Chunking Up/Down
Turkish translation:tümevarım/tümdengelim
Entered by: Omer Dasbilek

07:01 Feb 7, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Business, General
English term or phrase: Chunking Up/Down
Sanırım biri küçük parçadan daha genele yaymak ve diğeri de genelden daha detaya girmek gibi anlamları var ama tam olarak nasıl ifade edilebilir, yardımlarınız için teşekkürler..

Chunking Up
Chunking Down
Omer Dasbilek
Turkey
tümevarım/tümdengelim
Explanation:
Bağlama göre bunlar kullanılabilir
Selected response from:

Raffi Jamgocyan
Turkey
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim, özellikle size Raffi Bey. Elimdeki bağlama en uygun ifadenin bunun olduğunu düşünüyorum..İyi Çalışmalar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Detaylandırma / Sadeleştirme
Salih1946
4tümevarım/tümdengelim
Raffi Jamgocyan
3ölçek büyütmek/küçültmek
Recep Kurt
3genelleştirmek/özelleştirmek
altugk


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chunking up/down
ölçek büyütmek/küçültmek


Explanation:
Elinizdeki bağlama kalmış...

Recep Kurt
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 94

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chunking up/down
tümevarım/tümdengelim


Explanation:
Bağlama göre bunlar kullanılabilir

Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 82
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim, özellikle size Raffi Bey. Elimdeki bağlama en uygun ifadenin bunun olduğunu düşünüyorum..İyi Çalışmalar

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chunking up/down
genelleştirmek/özelleştirmek


Explanation:
Sanırım en uygun karşılık bu...

(Ayrıca kilo almak ve vermek anlamı da varmış.)

İyi çalışmalar.




    Reference: http://www.emotionalintelligenceatwork.com/resources/chunkin...
altugk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chunking up/down
Detaylandırma / Sadeleştirme


Explanation:
Bu site çok güzel açıklamış her iki tanımı

http://www.renewal.ca/nlp27.htm

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20