KudoZ home » English to Turkish » Mathematics & Statistics

trough value

Turkish translation: dip değer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trough value
Turkish translation:dip değer
Entered by: Gamze Ozfirat

04:00 Dec 7, 2001
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics
English term or phrase: trough value
ilacın absorpsiyon değeriyle ilgili, trough "kanal" demek, ama bu kullanımı çok farklı
Gamze Ozfirat
dip değer
Explanation:
"Trough" veya "trough value" aslında bir istatistik terimidir. Ekonometride de kullanılır. İlaç absorpsiyonu konusunda sanırım en üst ve en alt değerleri belirtirken kullanılmıştır ("Peak value" ile birlikte). İstatistik terimi olarak "trough value" karşılığı için Avrupa Komisyonu İstatistik Bürosu (Eurostat) web sayfası istatistik terimleri sözlüğünde "dip değer" kullanılıyor.
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
Teşekkür ederim, çok yardımı oldu. Sizin dediğiniz gibi "peak value" ile birlikte kullanılmış, ortalama mı alt mı olduğunu anlamak mümkün olmamıştı. Referanslar için de teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dip değerUmit Altug
4oluk önemi/oluğun önemi, değeriSukran Ileri
4oluk önemi/oluğun önemi, değeri
3value = kapakxxxallingus


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oluk önemi/oluğun önemi, değeri


Explanation:
tam cümleyi gönderebilirseniz belki context'ten ne anlama geldiğini çıkarabilirim. ilaç nerede absorbe oluyor, bir kanalda, olukta falan mı? bu açıdan bakılınca oluğun değeri veya öneminden bahsediliyor olabilir. tam cümleye bakmak gerek bence.


Native speaker of:

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oluk önemi/oluğun önemi, değeri


Explanation:
tam cümleyi gönderebilirseniz belki context'ten ne anlama geldiğini çıkarabilirim. ilaç nerede absorbe oluyor, bir kanalda, olukta falan mı? bu açıdan bakılınca oluğun değeri veya öneminden bahsediliyor olabilir. tam cümleye bakmak gerek bence.

Sukran Ileri
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dip değer


Explanation:
"Trough" veya "trough value" aslında bir istatistik terimidir. Ekonometride de kullanılır. İlaç absorpsiyonu konusunda sanırım en üst ve en alt değerleri belirtirken kullanılmıştır ("Peak value" ile birlikte). İstatistik terimi olarak "trough value" karşılığı için Avrupa Komisyonu İstatistik Bürosu (Eurostat) web sayfası istatistik terimleri sözlüğünde "dip değer" kullanılıyor.


    Reference: http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...
Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkür ederim, çok yardımı oldu. Sizin dediğiniz gibi "peak value" ile birlikte kullanılmış, ortalama mı alt mı olduğunu anlamak mümkün olmamıştı. Referanslar için de teşekkür ederim.

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
value = kapak


Explanation:
aşağıdaki örneklere göre value kelimesinin kapak anlamında kullanıldığı düşünülebilir:

value aortae: Kolka kapağı.
value atrioventricularis sinistra: ikili kapak
value ileocaecalis: İleumun kalın bağırsağa açıldığı ağızda yer alan ve iki dudaktan oluşan kapak.

----------------------------------------

buradaki through value ise, çukur kapağı, oluk kapağı anlamında kullanılmış olabilir.

önerimden emin değilim. tam bir cümle ile desteklerseniz, anlam daha belirginleşebilir.


    allingus
    Reference: http://allingus@allingus.net
xxxallingus
Grading comment
"valve" değil, "value"dan söz ediyorum.
The asker has declined this answer
Comment: "valve" değil, "value"dan söz ediyorum.