KudoZ home » English to Turkish » Mathematics & Statistics

specification pricing

Turkish translation: belirtim fiyatlama


01:24 Nov 17, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Mathematics & Statistics / fiyatlandırma metodolojileri
English term or phrase: specification pricing
GSYH hesaplamaları ile ilgili bir AB metni çeviriyorum, yöntem tanımları kısmında model pricing, specification pricing ve representative pricing ifadeleri geçiyor. Bu ifadelerin Türkçe karşılıkları var mı yoksa yaratıcılığımı kullanmam mı gerekecek emin olamadım. Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
Evre
Turkish translation:belirtim fiyatlama
Explanation:
Ben sizin ikinci seçeneginizi kullaniyorum. Önce 'spesifikasyon fiyatlama' diyecektim ama sonra bu 'belirtim fiyatlama' daha uygun gibi geldi.
Selected response from:

ATIL KAYHAN
Turkey
Grading comment
Cevap iç.in teşekkürler, aslında tr terminolojisinde doğrudan bir kullanımı var mı onu merak etmiştim, özellik bazında fiyatlandırma diye çevirdim
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Seçili bir ürün grubunu fiyatlandırma
cantayus
5Ayrıntılı fiyatlandırma
Salih1946
2 +1belirtim fiyatlama
ATIL KAYHAN


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
belirtim fiyatlama


Explanation:
Ben sizin ikinci seçeneginizi kullaniyorum. Önce 'spesifikasyon fiyatlama' diyecektim ama sonra bu 'belirtim fiyatlama' daha uygun gibi geldi.

ATIL KAYHAN
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Cevap iç.in teşekkürler, aslında tr terminolojisinde doğrudan bir kullanımı var mı onu merak etmiştim, özellik bazında fiyatlandırma diye çevirdim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Can KARABULUT: "Glossary of Statistical Terms Definition: The pricing methodology whereby a manageable sample of precisely specified products is selected, in consultation with each reporting establishment, for repeat pricing.http://stats.oecd.org/glossary/detail.asp?ID=
41 mins
  -> Tesekkürler.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ayrıntılı fiyatlandırma


Explanation:
Derdim

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Seçili bir ürün grubunu fiyatlandırma


Explanation:
OECD'nin tanımına göre bu ifade daha açıklayıcı olabilir.


    Reference: http://stats.oecd.org/glossary/detail.asp?ID=5653
cantayus
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish