KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

hose pump

Turkish translation: peristaltik/hortumlu pompa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hose pump
Turkish translation:peristaltik/hortumlu pompa
Entered by: Özden Arıkan

10:40 Aug 8, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: hose pump
optimised pump selection is a challenge:
centrifugal pump
chopper centrifugal pump
rotary lobe pump
hose pump
etc.
benala
Turkey
peristaltik/hortumlu pompa
Explanation:
Birçok yerde "hose pump" ile "peristaltic pump" eşanlamlı olarak gösteriliyor, bence hortumlu pompa olarak da kullanılabilir.
Selected response from:

Serdar Oncu
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3peristaltik/hortumlu pompa
Serdar Oncu
5borulu (esnek borulu) pompa
Nizamettin Yigit
4 -1hortum pompası
Yasemin Açıkgün


Discussion entries: 3





  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
peristaltik/hortumlu pompa


Explanation:
Birçok yerde "hose pump" ile "peristaltic pump" eşanlamlı olarak gösteriliyor, bence hortumlu pompa olarak da kullanılabilir.


    Reference: http://www.kudretmedikal.com.tr/pentagenel.asp
Serdar Oncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 39
Notes to answerer
Asker: teşekkürler sanırım bahsedilen pompa bu türde bir pompa


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kenan Atalay
10 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Nilgün Bayram
11 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Serkan Doğan
1 day1 hr
  -> teşekkür ederim.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
borulu (esnek borulu) pompa


Explanation:

http://www.ims.metu.edu.tr/DenizSozluk/ABC/b.htm

http://tr.wikipedia.org/wiki/Pompa

Fazla bilgi var mı bakmadım ama bir de pompa üreticimiz var:
www.izosay.com.tr


Nizamettin Yigit
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 9

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
hortum pompası


Explanation:
Hortum Pompası

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-08-08 10:48:19 GMT)
--------------------------------------------------

Özür dilerim... Pompa Hortumu olacak!!!

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-08-08 15:20:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bogamedikal.com/verder.htm

Tekrar değiştiriyorum ama son kararım... Hortum pompası doğru cevapmış.

serdar beyin de dediği gibi bir çok yerde peristaltik pompa diye de kullanılıyor. Ya da peristaltik hortum pompası olarak. "Hortum Pompası" derseniz doğru kullanmış olursunuz.



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-08-08 15:24:34 GMT)
--------------------------------------------------

Google'da "hortum pompaları şeklinde arama yaparsanız bir çok site açılacaktır.

Yasemin Açıkgün
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Selcuk Akyuz: pompa hortumu değil, bir tür pompa olduğu kesin ama hortum pompası veya hortumlu pompa olduğunu da hiç sanmam
7 mins
  -> ne olduğunu bilmeden ne olmadığından nasıl bu kadar eminsiniz :)