KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

pilot operate

Turkish translation: pilot kontrollü


15:11 Mar 7, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / manual
English term or phrase: pilot operate
The pressure relief valve is pilot operate and is controlled by.... şeklinde geçiyor; burada pilot'ın (ön-öncü) gibi bir anlamda kullanıldığını tahmin ediyorum.. tabi yanılıyorda olabilirim
mustafa karabiber
Turkish translation:pilot kontrollü
Explanation:
Mühendis Makina-NİSAN 2004E2 tipi birim enjektörde, elektronik yakıt kontrol valfi enjektör gövdesinin merkezine monte ... Hız ölçümlü pilot kontrol bir yanma besleme sistemidir. ...
www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2004/nisan/makale_dizel... - 42k - Önbellek - Benzer sayfalar

Guven Sogutma - GVN Refrigeration Components - T.S.S.K. Yardımcı ...Çıkış basıncı kontrol valfleri kullanılan soğutma sistemlerinde önemli olan husus, ... Pilot kontrollü basınç düzenleyicilerin, soğutma sisteminin bir çok ...
www.gvn.com.tr/tsskyardimcielemanlar22_1_39.htm - 100k - Önbellek - Benzer sayfalar

Guven Sogutma - GVN Refrigeration Components - T.S.S.K. Yardımcı ...Direkt etkili valfler daha ziyade küçük kapasiteler için ve akış yuvasının küçük olduğu konstrüksiyonlar için uygundur. Pilot kontrollü valfler ise büyük ...
www.gvn.com.tr/tsskyardimcielemanlar12_1_38.htm - 95k - Önbellek - Benzer sayfalar

[DOC] PROGRAMIN ADIDosya Biçimi: Microsoft Word - HTML olarak görüntüle
3/2, 4/2, 5/2, valfler, elektromanyetik, pilot uyarılı ve kelebek valfler) Yön kontrol valflerinin yol ve konumlarını sembolleriyle tanımlar. ...
vmyo.yyu.edu.tr/dersicerikleri/elektronik/11_hidrolik_ve_pnomatik.doc - Benzer sayfalar

Elektro-Direk kumandalı yön kontrol valfleri. -Pilot kumandalı yön kontrol valfleri. -Yön kontrol valflerinin değişik kumanda şekilleri. Çek valfler ...
www.entek.com.tr/smcdidaktik/hydro.htm - 30k - Önbellek - Benzer sayfalar

HİDROLİK DEPO(TANK)Pilot Kumandalı Çek Valf: Yapıları çek valfe benzer. Tek farkı istenildiğinde kapalı yöndeki akışa izin vermeleridir. Pilot kontrollü çek valfler oturmalı ...
www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/hidrolik_pinomatik/hidrolik_d... - 125k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] NG 6 BOBİNLİ YÖN KONTROL VALFLERİ (CETOP 3) NG 10 BOBİNLİ YÖN ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
150 - 235. AM ÇEKLİ GÖVDE. 315. 150 - 235. Pilot valfi dahil değildir. NG25 YÖN KONTROL VALFİ (GÖVDE) (CETOP 8). TB GÖVDE ...
www.hidrokontrol.com.tr/pdf_marka/180.pdf - Benzer sayfalar

TemsilciliklerPnomatik valfler için pilot ve bobinler; Gaz kontrol valfleri için pilot ve bobinler. C.N.E. Endüstriyel elektrik bağlantı soketleri; Özel bağlantı fişleri ...
www.akiskanotomasyon.com/temsilcilikler.htm - 14k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] KONU: Bu Teknik Ş artname; ş ehiriçi ve ş ehirlerarası havai ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
Tüm pistonlarda hortum patlamalarında emniyet sağlayan pilot kontrollü yük tutma valfleri. kullanılacaktır. Ayak pistonlarında piston milinin aşağı ...
www.turktelekom.com.tr/ihaleler/hidrolik/teknik.pdf - Benzer sayfalar

Festo DidacticOransal basınç valflerinin yapısı ve çalışma prensipleri. Doğrudan kumandalı oransal yön kontrol valfleri. Pilot kumandalı oransal yön kontrol valfleri. ...
www.festo-didactic.com/int-en/training-and-consulting/inter... - 14k - Önbellek - Benzer sayfalar


--------------------------------------------------
Note added at 1 min (2007-03-07 15:13:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=pilot kontrollü valf...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-03-07 15:24:25 GMT)
--------------------------------------------------

EVAPORATÖR BASINÇ DÜZENLEYİCİLER
Giriş tarafındaki basıncı devamlı olarak ayarlanan seviyede tutmak üzere yapılmış valf türünden olup evaporatör çıkışlarına konulmak suretiyle evaporasyon basıncını ve dolayısıyla sıcaklığını belirli bir seviyenin üzerinde tutmaya yarar. Bundan maksat, serpantin karlanmasını önlemek, su soğutucularda suyun donmasını önlemek hava soğutucularda nemin aşırı yoğuşumunu önlemek gibi hususlar olabileceği gibi değişik evaporasyon sıcaklıkları ile çalışan paralel evaporatörleri havi bir sistemde evaporatör çıkış basınçlarını kompresör emiş basıncı seviyesine düşürmek olabilir.
Bilhassa büyük kapasiteli sistemlere evaporatör çıkış basınçlarını veya oda, salamura, akışkan ve ortam sıcaklıklarını çok hassas bir şekilde kontrol etmek üzere direkt olarak veya uzaktan kumandalı olarak uygulanmak üzere pilot kontrollü evaporatör basınç düzenleyiciler-regülatörler geliştirilmiştir. Bu elemanlar uzaktan kumandalı olarak uygulandığında kumanda sinyali olarak; basınçlı hava, elektrik veya termostatik şarjlı ara maddelerden yararlanılmaktadır. Evaporatör çıkışına yerleştirilen bir basınç düzenleyicinin ayar noktası, uzaktan kumanda sinyalinin etkisi ile ve soğutma yükünün durumuna göre kaydırılmak suretiyle (kompanzasyon kumandası) yüklerin yakinen izlenip buna uygun bir kapasitenin verilmesi sağlanmaktadır.
Pilot solenoidi ile kombine olarak yapılan regülatör tipi sistem durduğunda borudaki akışın tamamıyla kapatılmasını sağlamaktadır ve ayrıca bir solenoid valf konulmasına gerek bırakmamaktadır. Pilot kontrollü basınç düzenleyicilerin, soğutma sisteminin bir çok bölümünde değişik amaçlarla da kullanılmakta olduğu görülmektedir. Bunlardan en sık rastlananlar; elle uzaktan basınç ayarının değiştirilmesi de termostatik valfin yerine bir elle basınç düşürücü konulması suretiyle, uzaktan elektrikli açma-kapama kumandası verilmesi, regülatörün giriş-çıkış basınç farkının belirli seviyelerde tutulması, soğutma sisteminin belirli bölümlerindeki basınçların üst seviyelerinin sınırlandırılması (aşırı basınç durumunda emniyet valfi gibi atmosfere blöf yapılması) gibi bir çok uygulama sayılabilir.
Sürekli şekilde kısık-kapalıya yakın çalışma durumunda olan regülatörlerin yuva ve kapayıcı tapa elemanlarının “ kılkesiği(wiredrawing)” olayına dayanıklı türden olması uygun olmaktadır (dikdörtgen-kesiği veya w-kesiği tapa elamanlı valfler.
Evaporatör basınç düzenleyicileri seçimi, uygulama kapasitesine ve kullanılacak refrijeran cinsine göre, kontrol edilecek evaporasyon basıncı sınırlarına ve düzenleyicide müsade edilen basınç düşümüne göre imalatçı firma seçim tablolarından yapılmaktadır.
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3pilot kontrollü
Taner Göde
4 +1pilot kumandalıLeyal
4kumandalı supapla işletilen
Mehmet Hascan


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
pilot kontrollü


Explanation:
Mühendis Makina-NİSAN 2004E2 tipi birim enjektörde, elektronik yakıt kontrol valfi enjektör gövdesinin merkezine monte ... Hız ölçümlü pilot kontrol bir yanma besleme sistemidir. ...
www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2004/nisan/makale_dizel... - 42k - Önbellek - Benzer sayfalar

Guven Sogutma - GVN Refrigeration Components - T.S.S.K. Yardımcı ...Çıkış basıncı kontrol valfleri kullanılan soğutma sistemlerinde önemli olan husus, ... Pilot kontrollü basınç düzenleyicilerin, soğutma sisteminin bir çok ...
www.gvn.com.tr/tsskyardimcielemanlar22_1_39.htm - 100k - Önbellek - Benzer sayfalar

Guven Sogutma - GVN Refrigeration Components - T.S.S.K. Yardımcı ...Direkt etkili valfler daha ziyade küçük kapasiteler için ve akış yuvasının küçük olduğu konstrüksiyonlar için uygundur. Pilot kontrollü valfler ise büyük ...
www.gvn.com.tr/tsskyardimcielemanlar12_1_38.htm - 95k - Önbellek - Benzer sayfalar

[DOC] PROGRAMIN ADIDosya Biçimi: Microsoft Word - HTML olarak görüntüle
3/2, 4/2, 5/2, valfler, elektromanyetik, pilot uyarılı ve kelebek valfler) Yön kontrol valflerinin yol ve konumlarını sembolleriyle tanımlar. ...
vmyo.yyu.edu.tr/dersicerikleri/elektronik/11_hidrolik_ve_pnomatik.doc - Benzer sayfalar

Elektro-Direk kumandalı yön kontrol valfleri. -Pilot kumandalı yön kontrol valfleri. -Yön kontrol valflerinin değişik kumanda şekilleri. Çek valfler ...
www.entek.com.tr/smcdidaktik/hydro.htm - 30k - Önbellek - Benzer sayfalar

HİDROLİK DEPO(TANK)Pilot Kumandalı Çek Valf: Yapıları çek valfe benzer. Tek farkı istenildiğinde kapalı yöndeki akışa izin vermeleridir. Pilot kontrollü çek valfler oturmalı ...
www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/hidrolik_pinomatik/hidrolik_d... - 125k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] NG 6 BOBİNLİ YÖN KONTROL VALFLERİ (CETOP 3) NG 10 BOBİNLİ YÖN ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
150 - 235. AM ÇEKLİ GÖVDE. 315. 150 - 235. Pilot valfi dahil değildir. NG25 YÖN KONTROL VALFİ (GÖVDE) (CETOP 8). TB GÖVDE ...
www.hidrokontrol.com.tr/pdf_marka/180.pdf - Benzer sayfalar

TemsilciliklerPnomatik valfler için pilot ve bobinler; Gaz kontrol valfleri için pilot ve bobinler. C.N.E. Endüstriyel elektrik bağlantı soketleri; Özel bağlantı fişleri ...
www.akiskanotomasyon.com/temsilcilikler.htm - 14k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] KONU: Bu Teknik Ş artname; ş ehiriçi ve ş ehirlerarası havai ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
Tüm pistonlarda hortum patlamalarında emniyet sağlayan pilot kontrollü yük tutma valfleri. kullanılacaktır. Ayak pistonlarında piston milinin aşağı ...
www.turktelekom.com.tr/ihaleler/hidrolik/teknik.pdf - Benzer sayfalar

Festo DidacticOransal basınç valflerinin yapısı ve çalışma prensipleri. Doğrudan kumandalı oransal yön kontrol valfleri. Pilot kumandalı oransal yön kontrol valfleri. ...
www.festo-didactic.com/int-en/training-and-consulting/inter... - 14k - Önbellek - Benzer sayfalar


--------------------------------------------------
Note added at 1 min (2007-03-07 15:13:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=pilot kontrollü valf...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-03-07 15:24:25 GMT)
--------------------------------------------------

EVAPORATÖR BASINÇ DÜZENLEYİCİLER
Giriş tarafındaki basıncı devamlı olarak ayarlanan seviyede tutmak üzere yapılmış valf türünden olup evaporatör çıkışlarına konulmak suretiyle evaporasyon basıncını ve dolayısıyla sıcaklığını belirli bir seviyenin üzerinde tutmaya yarar. Bundan maksat, serpantin karlanmasını önlemek, su soğutucularda suyun donmasını önlemek hava soğutucularda nemin aşırı yoğuşumunu önlemek gibi hususlar olabileceği gibi değişik evaporasyon sıcaklıkları ile çalışan paralel evaporatörleri havi bir sistemde evaporatör çıkış basınçlarını kompresör emiş basıncı seviyesine düşürmek olabilir.
Bilhassa büyük kapasiteli sistemlere evaporatör çıkış basınçlarını veya oda, salamura, akışkan ve ortam sıcaklıklarını çok hassas bir şekilde kontrol etmek üzere direkt olarak veya uzaktan kumandalı olarak uygulanmak üzere pilot kontrollü evaporatör basınç düzenleyiciler-regülatörler geliştirilmiştir. Bu elemanlar uzaktan kumandalı olarak uygulandığında kumanda sinyali olarak; basınçlı hava, elektrik veya termostatik şarjlı ara maddelerden yararlanılmaktadır. Evaporatör çıkışına yerleştirilen bir basınç düzenleyicinin ayar noktası, uzaktan kumanda sinyalinin etkisi ile ve soğutma yükünün durumuna göre kaydırılmak suretiyle (kompanzasyon kumandası) yüklerin yakinen izlenip buna uygun bir kapasitenin verilmesi sağlanmaktadır.
Pilot solenoidi ile kombine olarak yapılan regülatör tipi sistem durduğunda borudaki akışın tamamıyla kapatılmasını sağlamaktadır ve ayrıca bir solenoid valf konulmasına gerek bırakmamaktadır. Pilot kontrollü basınç düzenleyicilerin, soğutma sisteminin bir çok bölümünde değişik amaçlarla da kullanılmakta olduğu görülmektedir. Bunlardan en sık rastlananlar; elle uzaktan basınç ayarının değiştirilmesi de termostatik valfin yerine bir elle basınç düşürücü konulması suretiyle, uzaktan elektrikli açma-kapama kumandası verilmesi, regülatörün giriş-çıkış basınç farkının belirli seviyelerde tutulması, soğutma sisteminin belirli bölümlerindeki basınçların üst seviyelerinin sınırlandırılması (aşırı basınç durumunda emniyet valfi gibi atmosfere blöf yapılması) gibi bir çok uygulama sayılabilir.
Sürekli şekilde kısık-kapalıya yakın çalışma durumunda olan regülatörlerin yuva ve kapayıcı tapa elemanlarının “ kılkesiği(wiredrawing)” olayına dayanıklı türden olması uygun olmaktadır (dikdörtgen-kesiği veya w-kesiği tapa elamanlı valfler.
Evaporatör basınç düzenleyicileri seçimi, uygulama kapasitesine ve kullanılacak refrijeran cinsine göre, kontrol edilecek evaporasyon basıncı sınırlarına ve düzenleyicide müsade edilen basınç düşümüne göre imalatçı firma seçim tablolarından yapılmaktadır.

Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 124
Grading comment
teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan: bu ne hız birader
3 mins
  -> Quad-Cam, Quad-Core, Quad-Drive, Quad-Warp

agree  Cagdas Karatas
5 mins
  -> Teşekkürler Çağd A.Ş. Karat A.Ş. Death Power Black Metal Kardeşim benim (Venom'um vokalistinin dilini hatırlıyor musun, adam yılan gibiydi be, ama bence gelmiş geçmiş en iyi sahne topluluğu KISS... patlamalar, piroteknikler, alevler, bir olaydı o dönem..)

agree  Mehmet Hascan: http://tr.heating.danfoss.com/Content/2109A750-CE96-4047-A6C...
43 mins
  -> Yes, Mehmet düşünsene, çam balı, sıcak pide ekmek ve ... Kerrygold!

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pilot kumandalı


Explanation:
"is controlled" kısmını dikkate alarak - yani gereksiz tekrarlamalardan kaçınmak adına - "pilot kumandalı" demek, daha iyi olacak gibi...


http://www.google.com.tr/search?hl=de&q="pilot kumandalı&btn...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2007-03-07 15:55:32 GMT)
--------------------------------------------------

... Bir valfin direkt veya pilot kumandalı olması, ...
www.hidrolikpnomatik.com/Default.asp?CONTENT=Detail&ISSUE=2...

... yüksek debi geçirgenliğine sahip “Pilot kumandalı boşaltma valfi” tipinde seçilmiştir ...
www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv/2002/temmuz/atolyeden.h...

Leyal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
2 mins
  -> teşekkür ederim.

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kumandalı supapla işletilen


Explanation:
Kaynak : Alfa teknik terimler sözlüğü

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 23