KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

SYNCHRO-POSITION OFFSET

Turkish translation: eş pozisyonlama kaydırması


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:synchro-position offsef
Turkish translation:eş pozisyonlama kaydırması
Entered by: Özden Arıkan

19:41 May 31, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / mechanical
English term or phrase: SYNCHRO-POSITION OFFSET
tabla konveyör tertibatında geçen bir ifade
senkron konum kayması demek doğru olur mu acaba teşekkür ederim
xxxbestof1453
Eş pozisyonlama kaydırması
Explanation:
"senkron konum kayması" oldukça yakın bir tanımlama.

Hemen hemen aynı anlama gelen
"Eş pozisyonlama kaydırması" kullanmanızı öneriyorum.
Selected response from:

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Eş pozisyonlama kaydırması
Ali Osman TEZCAN
4 +1Eşzamanlı konum kayması
Nezih Doğu
4 +1Ofset
1964


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ofset


Explanation:
ofseti, karşılığı, dengelemesi
SYNCHRO-POSITION için sizin öneriniz en iyi görünüyor
offset sapma anlamı var ama
Yorum yapıyorum
Bu bir konum zamanlama karşılığı gibi.
yani konumların zaman ayarını yapmak için bir ofset -dengeleme karşılık kullanıyor.(Karşılık 2normal" karşılık değil dengeleyii unsur)
Konum senkronizasyon karşılığı veya ofseti denebilir.
Note eğer SYNCHRO-POSITION bir fonksiyon olarak varsa (yani built-in)
bunu dediğiniz gibi SYNCHRO-POSITION =senkron konum ofset/i olarak çevirmek daha iyidir (tabi eğer makinenin iç komut sistemi Türkçe değilse fonksiyon isimleri aynen ingilizce kalır )


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-31 21:32:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Çeviri sizin elinizde olduğu için birşey diyemiyorum ama ofset kelimesi aslında anlam olarak kayma ve sapma anlamınayakındır
compensation anlamına yakındır yani \" telafi \"
ofset kullanmak riski azaltır.


1964
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
39 mins
  -> sağolun

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Eş pozisyonlama kaydırması


Explanation:
"senkron konum kayması" oldukça yakın bir tanımlama.

Hemen hemen aynı anlama gelen
"Eş pozisyonlama kaydırması" kullanmanızı öneriyorum.


Ali Osman TEZCAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner: ayni fikirdeyim
11 mins

agree  b_gai
2 hrs

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Eşzamanlı konum kayması


Explanation:
Ben sizin yerinizde olsan senkron için eşzamanlı kullanırdım.

Nezih Doğu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxAVRASYA
20 hrs
  -> Teşekkür ederim