International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

plumb

Turkish translation: kapatmak/mühürlemek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plumb
Turkish translation:kapatmak/mühürlemek
Entered by: Nuri Razi

16:35 Nov 2, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Rockbreakers (Hydraulic Circuit)
English term or phrase: plumb
If the circuit is plumbed using both ports on the auxiliary valve, the return line should have a bleed line connected to tank.

Devre boru hattının oluşturulması mıdır nedir anlamadım.
Cagdas Karatas
Turkey
kapatmak/mühürlemek
Explanation:
"Eğer devre, yardımcı valfin her iki çıkışı kullanılarak kapatılırsa dönüş hattı, depoya bağlanan boşaltma hattına sahip olmalıdır."

plumb=kapatmak anlamı veriyor.
bakınız http://www.websters-online-dictionary.org/definition/plumb
Plumb kelimesi kurşunla bir tertibatın çıkışlarını, bağlantılarını sızdırmazlığı için kapatmak, mühürlemek için kullanılıyor. closure (hinder); bar, bolt, stop, seal: plumb (websterden) . Buradaki anlamı da mühürlemekten ziyade kapatmak, devreyi tamamlamak, devreyi kapatmak anlamında kullanılmış. Bleed line ise fren devresindeki hidrolik yağı boşaltmak için kullanılıyor. turengde öyle verilmiş zaten. boşaltmak yani. saygılarla.


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2008-11-02 17:13:11 GMT)
--------------------------------------------------

Son not için: Yani devreyi yardımcı valfle kapatınca basınç fazlası durumunda boşaltma hattı üzerinden yağ dökerek basıncı düşüerecek yani bleed line onun için lazım.
Selected response from:

Nuri Razi
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bağlamak
Linguistanbul
5 +1kapatmak/mühürlemek
Nuri Razi
5bore tesisatını döşemek
Salih1946


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bağlamak


Explanation:
hocam, devrenin yardımcı valfteki her iki port üzerinden bağlanması... kolay gelsin

Linguistanbul
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Yardımcı olması için bir sonraki cümleyi de vereyim: Bu, dönüş yapan yağda, kırıcılara zarar veren ani basınç yükselmesinin oluşmasını önleyecektir.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skaya: bence de devreyi bağlamak uygun bir ifade olur. ama sadece devre demek elektrik devresini akla getirebilir. o yüzden tesisat devresi demek daha anlaşılır kılabilir. port yerine de ağız...
1 hr

agree  Suat Temiz
19 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kapatmak/mühürlemek


Explanation:
"Eğer devre, yardımcı valfin her iki çıkışı kullanılarak kapatılırsa dönüş hattı, depoya bağlanan boşaltma hattına sahip olmalıdır."

plumb=kapatmak anlamı veriyor.
bakınız http://www.websters-online-dictionary.org/definition/plumb
Plumb kelimesi kurşunla bir tertibatın çıkışlarını, bağlantılarını sızdırmazlığı için kapatmak, mühürlemek için kullanılıyor. closure (hinder); bar, bolt, stop, seal: plumb (websterden) . Buradaki anlamı da mühürlemekten ziyade kapatmak, devreyi tamamlamak, devreyi kapatmak anlamında kullanılmış. Bleed line ise fren devresindeki hidrolik yağı boşaltmak için kullanılıyor. turengde öyle verilmiş zaten. boşaltmak yani. saygılarla.


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2008-11-02 17:13:11 GMT)
--------------------------------------------------

Son not için: Yani devreyi yardımcı valfle kapatınca basınç fazlası durumunda boşaltma hattı üzerinden yağ dökerek basıncı düşüerecek yani bleed line onun için lazım.

Nuri Razi
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 58
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Teşekkür ederim
Notes to answerer
Asker: Yardımcı olması için bir sonraki cümleyi de vereyim: Bu, dönüş yapan yağda, kırıcılara zarar veren ani basınç yükselmesinin oluşmasını önleyecektir.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
20 hrs
  -> Teşekkür ederim.

31 days   confidence: Answerer confidence 5/5
bore tesisatını döşemek


Explanation:
self-understood since as know by all, plumber is "tesisatçı"

--------------------------------------------------
Note added at 31 days (2008-12-03 21:19:44 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bore (BORU olacaktı üzgünüm Yank "Boru tesisatını döşemek"

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 99