KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

Drop-in replacement

Turkish translation: hızlı ve kolay değişim


17:20 Dec 26, 2010
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Drop-in replacement
XTRUE True Planetary Gearheads feature a tapped face output that enables easy, drop-in replacement for similarly configured European gearheads
Whiz
Turkey
Turkish translation:hızlı ve kolay değişim
Explanation:
Bu çeviri önerisini, kaynak cümlede geçen easy, drop-in replacement için yapıyorum. Aşağıda bağlantısını verdiğim iki google araması ile önerimi destekleyebilirim.

http://www.google.com.tr/#hl=tr&safe=off&biw=1280&bih=699&q=...

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&safe=off&biw=1280&bih=...
Selected response from:

Metin Cihan
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Piyasada bulunur muadil malzeme
Salih1946
5hızlı ve kolay değişim
Metin Cihan
4tam uyumluEngin Gunduz
3 +1hazir degistirme
ATIL KAYHAN
4basitçe/sadece değiştirme
Yigit Ati


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drop-in replacement
basitçe/sadece değiştirme


Explanation:
Belki daha iyi ifade edilebilir ama, "drop-in replacement" her yönden aynı olan iki parçanın birbiri ile değiştirilmesi anlamına gelir. Çok ufak farklılıklar taşısalar dahi, bu işlevlerini etkilemez. Burada başka hiçbir gereksinime ihtiyaç kalmadan değiştirilebilir anlamında kullanılıyor sanırım.

Yigit Ati
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drop-in replacement
hazir degistirme


Explanation:
Drop-in için yukarida verdigim anlam geçerli. Daha iyi bir karsilik henüz bulamadim.

ATIL KAYHAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 120

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir
18 hrs
  -> Tesekkürler.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
drop-in replacement
hızlı ve kolay değişim


Explanation:
Bu çeviri önerisini, kaynak cümlede geçen easy, drop-in replacement için yapıyorum. Aşağıda bağlantısını verdiğim iki google araması ile önerimi destekleyebilirim.

http://www.google.com.tr/#hl=tr&safe=off&biw=1280&bih=699&q=...

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&safe=off&biw=1280&bih=...


    Reference: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1823255
Metin Cihan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 30

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
drop-in replacement
Piyasada bulunur muadil malzeme


Explanation:
...

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 99

2 days 49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drop-in replacement
tam uyumlu


Explanation:
Elektronikte ve yazılım mühendisliğinde, tam uyumlu olduğundan, yani fonksiyon ve arayüzler açısından tümüyle aynı olduğundan dolayı başka bir komponentin/modülün yerine geçebilen/konulabilen bir komponenti/modülü ifade eder. Türkçede "tam uyumlu" olarak ifade edebiliriz. Mekanik sistemler için de kullanılabileceğini düşünüyorum,
neyi ifade ettiğini anlamak da çok kolay.

Engin Gunduz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4