KudoZ home » English to Turkish » Mechanics / Mech Engineering

backseat/backseating

Turkish translation: geri ring/geri ring sızdırmazlığı

22:14 Dec 4, 2016
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: backseat/backseating
"When the packing needs to be replaced with valves installed on piping, backseating of the stem and body is effective in the valves fully open position.
But sometimes foreign objects may be stuck between the backseat surface and cause leakage."
Mustafa C. KATI
Turkey
Turkish translation:geri ring/geri ring sızdırmazlığı
Explanation:
Vanalarda "backseat", mil ile gövde arasında kullanılan bir sızdırmazlık terimidir. Valf tamamen açık olduğunda sızdırmazlık sağlayan bir elemandır. Zaten konunun sızdırmazlıkla ilgili oluğu "packing" terimiyle de anlaşılmaktadır.Aşağıda valflerin sızdırmazlığı ile ilgili bir sitede geri ring/geri ring sızdırmazlığı şeklinde kullanılmış. Birçok teknik çeviride olduğu gibi Türkçesi ve parantez içinde orijinali kullanılabilir, yani geri ring (backseat) şeklinde.



Selected response from:

Salih C.Riz
Turkey
Grading comment
Teşekkürler..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Yatak yuvası / tekrar yerine takma
Salih1946
4 +1geri ring/geri ring sızdırmazlığı
Salih C.Riz
4destek yatağı / alt destek (takımı) / alt destek takımı yerleştirmek
Engin Gumus
3arka taraftan oturmak
ATIL KAYHAN


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
destek yatağı / alt destek (takımı) / alt destek takımı yerleştirmek


Explanation:
Vana ve gövdesini desteklemek amacıyla altına yerleştirilen profil ya da takım. Daha çok miller için kullanılan bu terim vanalar için de kullanılabilir.


    https://www.guvenal.net/urun-detay/alt-destek-takimi
Engin Gumus
France
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
arka taraftan oturmak


Explanation:
Bir valfin arka tarafinin yerine oturmasi. Ingilizce'de tek kelimeyle ifade edilen bir anlami maalesef Türkçe teknik kelime hazinemizin yetersizligi nedeniyle böyle ifade edebiliyorum.

Backseat surface: arka oturma yüzeyi

ATIL KAYHAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 120
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selçuk Dilşen: Bu cümlede kastedilen anlam tam olarak bu. Valf sonuna kadar açıldığındaki durumu anlatmış.
1 hr

disagree  Salih C.Riz: "Backseat," valflerde sızdırmazlıkla ilgili kullanılan bir terimdir.Konu sızdırmazlıktır ve terim valfin arka taraftan oturması manasında değildir.
2 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geri ring/geri ring sızdırmazlığı


Explanation:
Vanalarda "backseat", mil ile gövde arasında kullanılan bir sızdırmazlık terimidir. Valf tamamen açık olduğunda sızdırmazlık sağlayan bir elemandır. Zaten konunun sızdırmazlıkla ilgili oluğu "packing" terimiyle de anlaşılmaktadır.Aşağıda valflerin sızdırmazlığı ile ilgili bir sitede geri ring/geri ring sızdırmazlığı şeklinde kullanılmış. Birçok teknik çeviride olduğu gibi Türkçesi ve parantez içinde orijinali kullanılabilir, yani geri ring (backseat) şeklinde.






    Reference: http://www.engineering-dictionary.org/BACK_SEATING
    Reference: http://www.termodinamik.info/dosya/valflerde-sizdirmazlik
Salih C.Riz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 67
Grading comment
Teşekkürler..

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MS13: http://www.visvana.com/Assets/Documents/10_Surgulu-Vana-PN64...
12 hrs
  -> teşekkür ederim

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Yatak yuvası / tekrar yerine takma


Explanation:
Böyle tanımlardım.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 99
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..