KudoZ home » English to Turkish » Medical: Health Care

rechallenge

Turkish translation: tetikleme(k)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rechallenge
Turkish translation:tetikleme(k)
Entered by: Pelin Yalcin

18:34 Nov 11, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: rechallenge
bir ilaçla ilgili dosyada yer alıyor. rechallange için ne önerirsiniz. teşekkürler,

"No relevant incidences from Phase III osteoporosis studies; frequency based on adverse event/laboratory/rechallenge findings in earlier clinical trials"
selma dogan
tetikleme(k)
Explanation:
frequency based on adverse event/laboratory/rechallenge findings in earlier clinical trials --> ... önceki klinik denemelerdeki karşıt vaka/ laboratuar/ tetikleme bulgularına bağlı sıklık.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2007-11-11 19:10:34 GMT)
--------------------------------------------------

hastalığın tetikleyerek bulguları elde etmek, tıpta sıkça kullanılan bir yöntemdir. mesela Addison hastalığının varlığından emin olabilmek için hasta belirli bir süre hastanede yatırılıp gözlem altında tutularak tuz alımı tamamen kesilir. Tuzun kesilmesi Addison hastalığının temel tetikleyicilerinden biridir. Böylece hastanın - eğer Addison varsa - kontrollü bir Addison koması geçirmesi sağlanır ve hastalık tetkik ve teşhis edilmiş olur.
Selected response from:

Pelin Yalcin
Grading comment
tetikleme sözcüğü daha uygun olacak görüşündeyim. herkese katkısından ötürü teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3tekrar sataşma / dozun artırılmasıAli Bayraktar
5 +1tetikleme(k)Pelin Yalcin
5nüksetme
Salih1946
4tekrarlamak/yeniden uygulamak/yeniden verilen
Murat Uzum


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
rechallange
tekrar sataşma / dozun artırılması


Explanation:
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=rechallenge&btnG=Ara...

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&lr=lang_tr&sa=X&oi=spe...



--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-11-11 18:47:11 GMT)
--------------------------------------------------

also see "provocation test"

Ali Bayraktar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aggelpan
13 mins
  -> Thank you,

agree  Mehmet Hascan
1 hr
  -> Tesekkurler

agree  chevirmen: tekrar doz artırımı, tekrar dozlama
14 hrs
  -> Tesekkurler

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rechallange
tetikleme(k)


Explanation:
frequency based on adverse event/laboratory/rechallenge findings in earlier clinical trials --> ... önceki klinik denemelerdeki karşıt vaka/ laboratuar/ tetikleme bulgularına bağlı sıklık.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2007-11-11 19:10:34 GMT)
--------------------------------------------------

hastalığın tetikleyerek bulguları elde etmek, tıpta sıkça kullanılan bir yöntemdir. mesela Addison hastalığının varlığından emin olabilmek için hasta belirli bir süre hastanede yatırılıp gözlem altında tutularak tuz alımı tamamen kesilir. Tuzun kesilmesi Addison hastalığının temel tetikleyicilerinden biridir. Böylece hastanın - eğer Addison varsa - kontrollü bir Addison koması geçirmesi sağlanır ve hastalık tetkik ve teşhis edilmiş olur.

Example sentence(s):
  • "Gluten-free diet and rechallenge for Coeliac disease"

    Reference: http://books.google.com/books?id=hFr48EeMbBkC&pg=PA369&lpg=P...
Pelin Yalcin
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
tetikleme sözcüğü daha uygun olacak görüşündeyim. herkese katkısından ötürü teşekkürler.
Notes to answerer
Asker: teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Evet, katılıyorum.
1 hr
  -> Teşekkürler Taner Bey.

agree  Ilhan Gadis
3 hrs
  -> Teşekkürler İlhan Bey.

disagree  chevirmen: turkoloji.cu.edu.tr/INDIR/trk-tipdili-kilavuz.pdf http://www.amfar.org/cgi-bin/iowa/bridge.html?page=R
14 hrs
  -> Buradaki tanımdan anladığınız buysa, sizi hayalgücünüzden ötürü tebrik etmek isterim. Orada doz artırımından değil, bir kere meydana gelen alerjik reaksiyonun tekrar edip etmeyeceğini gözlemlemek için ufak dozlarla tetiklenmesini örnekliyor.Tekrar okuyun.

2 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tekrarlamak/yeniden uygulamak/yeniden verilen


Explanation:
Tetiklemek bu terim için pek yerinde olmaz. Nitekim tıp makalelerinde "rechallenge" terimi önündeki eke göre tekrarlanan, yeniden uygulanan veya yeniden verilen anlamlarında kullanılmış.

Example sentence(s):
  • Geçici ilişki, ilacı kesme (dechallenge) / yeniden verme (rechallenge) bilgisi, altta yatan hastal‎kla ili‏kili
  • In the beginning of the treatment elavation of the liver enzymes observed, and clozapine discontinued, after the rechallenge of clozapine treatment enzymes returned to normal and treatment was continued.

    Reference: http://www.akademika.org/iku-dergisi/pdf/pdf_IKU_8.pdf
    Reference: http://www.psikiyatridizini.org/viewarticle.php?article_id=1...
Murat Uzum
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

389 days   confidence: Answerer confidence 5/5
nüksetme


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4