KudoZ home » English to Turkish » Medical: Pharmaceuticals

immunosuppressive drugs

Turkish translation: bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:immunosuppressive drugs
Turkish translation:bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar
Entered by: Özden Arıkan

07:35 Mar 30, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Farmatik/Kimya
English term or phrase: immunosuppressive drugs
Nephrotic syndrome and not on stable doses "immunosuppressive drugs"
nedense kelime karşılığı olabilecek sayfalara denk gelemiyor, dün geceden beri arıyorum:-(
belki içinizden bilen çıkar... umarım:-(
Sebla Ronayne
United States
bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar
Explanation:
immün kullanılıyor olsa da bu alanın önde gelen ve en çok duyulan hastalık adında da güzel bir şekilde kullanıldığı gibi

"bağışıklık" kullanılmalı diyorum.
AIDS (Kazanılmış Bağışıklık Yetersizliği Sendromu)
Selected response from:

Nizamettin Yigit
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4immünsupresif ilaçlar
Serdar Oncu
5 +3immunsupresif ilaçlar ya da immun sistemi baskılayan ilaçlargulsahnomak
5 +1bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar
Nizamettin Yigit
5bağışıklık sistemini dışlayan ilaçlar
Salih1946
5immünosüpresif ilaçlar
Mehmet Hascan


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
immünsupresif ilaçlar


Explanation:
immünsüpresif ilaçlar da olabiliyor

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-03-30 07:39:51 GMT)
--------------------------------------------------

immünosüpresif ilaçlar da varmış
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=immünosüpresif ilaçl...


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=imm%C3%BCnsupresif+i...
    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=imm%C3%BCns%C3%BCpre...
Serdar Oncu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram
5 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Tuncay Kurt: "immünosüpresif ilaçlar"
11 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  chevirmen: öncelik esas.
1 hr
  -> Teşekkür ederim.

agree  Serkan Doğan: doğru
3 hrs
  -> Teşekkür ederim.

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
immunsupresif ilaçlar ya da immun sistemi baskılayan ilaçlar


Explanation:
direkt immunsupresif ilaçlar olarak kullanabilirsiniz.


    Reference: http://www.medicine.ankara.edu.tr/dahili_tip/nefroloji//file...
    Reference: http://www.ctf.edu.tr/farma/immungokhan.pdf
gulsahnomak
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cagdas Karatas: immün sistemi/bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar
16 mins

agree  Sercin Basturk
40 mins

agree  Nizamettin Yigit: Ç Karataş'a katılıyorum. bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar
8 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
immünosüpresif ilaçlar


Explanation:
http://216.239.59.104/search?q=cache:CyoScQVkBNwJ:www.jns.de...

http://www.google.ie/search?hl=en&q=immünosüpresif ilaçlar&b...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-30 09:01:55 GMT)
--------------------------------------------------

Tedavide kolinesteraz inhibitörleri, kortikosteroidler, immünosüpresif ilaçlar, immünoglobulinler kullanırken plazmaferez de uygulanabilir. Bu olgularda timektomi yapılması da yararlıdır (3).
http://66.102.9.104/search?q=cache:LtSMvHu4hZsJ:www.firattip...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-30 09:03:03 GMT)
--------------------------------------------------

Bu yeni mekanizma, tedavide plazma değişimi yanında immünosüpresif ilaçların da kullanılmasını düşündürmektedir.
http://csh.dergisi.org/text.php3?id=229

Mehmet Hascan
Ireland
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar


Explanation:
immün kullanılıyor olsa da bu alanın önde gelen ve en çok duyulan hastalık adında da güzel bir şekilde kullanıldığı gibi

"bağışıklık" kullanılmalı diyorum.
AIDS (Kazanılmış Bağışıklık Yetersizliği Sendromu)

Nizamettin Yigit
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: ben de sana katılıyorum, hekim hastasıyla iletişim kurabilmeli
15 mins
  -> thnx

617 days   confidence: Answerer confidence 5/5
bağışıklık sistemini dışlayan ilaçlar


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish