KudoZ home » English to Turkish » Medical

tonka

Turkish translation: tonka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tonka
Turkish translation:tonka
Entered by: Umit Altug

11:21 Jan 5, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: tonka
Musk and tonka add a velvet warmth to the base. (kelime bu cümlede geçiyor bu cümle de bir kremin Fragrance description'unda......
Yasemin
Tonka (bitki adı ) tonka bean diye geçiyor (Dipteryx odorata)
Explanation:
bot Coumarouna odorata
pharm Semen Tonco, Fabae Tonco
Dutch Tonkaboon
English Tonco bean, Tonquin bean
Finnish Tonkapapu
French Fèves de tonka
German Tonkabohne
Hungarian Tonkabab


(jocular) tonka = extremely tough
avustralya slangında bu anlama geliyor

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-05 11:56:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe sitelerde tonka baklası veya tonka fasulyesi diye geçiyor
http://www.milliyet.com.tr/extra/venus/guzellik/guzel58.html
ve
1211.90.30.00.00
Tonka fasulyesi (Yalnız ilaç/kozmetik sanayiinde kullanılanlar)
www.foreigntrade.gov.tr/DTS/mevzu/teblig/teb01-04/ek2b.htm ...
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tonka çekirdeği
murat karahan
5Çin baklası, Hint baklası
Ömer Maraş
4Tonka (bitki adı ) tonka bean diye geçiyor (Dipteryx odorata)
1964


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tonka (bitki adı ) tonka bean diye geçiyor (Dipteryx odorata)


Explanation:
bot Coumarouna odorata
pharm Semen Tonco, Fabae Tonco
Dutch Tonkaboon
English Tonco bean, Tonquin bean
Finnish Tonkapapu
French Fèves de tonka
German Tonkabohne
Hungarian Tonkabab


(jocular) tonka = extremely tough
avustralya slangında bu anlama geliyor

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-05 11:56:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe sitelerde tonka baklası veya tonka fasulyesi diye geçiyor
http://www.milliyet.com.tr/extra/venus/guzellik/guzel58.html
ve
1211.90.30.00.00
Tonka fasulyesi (Yalnız ilaç/kozmetik sanayiinde kullanılanlar)
www.foreigntrade.gov.tr/DTS/mevzu/teblig/teb01-04/ek2b.htm ...



    Reference: http://www-ang.kfunigraz.ac.at/~katzer/engl/generic_frame.ht...
1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Çin baklası, Hint baklası


Explanation:
Bakınız "Büyük İngilizce - Türkçe Genel Sözlük", Nuri Özbalkan, Alfa Yayınları

Yani, aslında bunun Türkçesi de var....

Ömer Maraş
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 21

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tonka çekirdeği


Explanation:
bean kelimesi burada fasulye ya da bakla yerine çekirdek olarak çevrilmeli görüşündeyim (coffee bean-kahve çekirdeği gibi). Bu kullanım kozmetik sektörüne yönelik yapılacak bir çeviride daha oturaklı olacaktır.
Ayrıca Güney Amerika'ya özgü bir bitkinin tohumuna Çin-Hint Baklası deme ayıbı Nuri Özbalkan'ın sözlüğünde devam ettirilmemeliydi.


    www2.fpl.fs.fed.us/TechSheets/Chudnoff/TropAmerican/htmlDocs%20tropamerican/ Dipteryxodorata
murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet sözlükler mutlük güvenilir değil sanırım çevirmenlikte sözlükleri aşınca başlıyor
8 hrs