KudoZ home » English to Turkish » Medical

anteverted

Turkish translation: anteversiyon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anteverted
Turkish translation:anteversiyon
Entered by: shenay kharatekin

14:21 Aug 7, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Medical / orthopedy
English term or phrase: anteverted
hiç bir yerde bulamadım.
shenay kharatekin
Turkey
anteversiyon
Explanation:
anteversiyon - bir anatomi terimidir, okunduğu gibi yazılarak kullanılır. aşağıdaki tanımlar sanırım terimi anlamanıza yardımcı olacaktır.

- anteversion

Turning forward, inclining forward as a whole without bending. [ante- + Mediev. L. versio, a turning]

- an·te·ver·sion noun
forward tilting of organ: an unusual tilting forward of an organ, especially the uterus, without bending

Encarta® World English Dictionary © & (P) 1999,2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Developed for Microsoft by Bloomsbury Publishing Plc.
Selected response from:

hacimurat
Grading comment
tşk ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3anteversiyonhacimurat
5 +2öne dönük
ES Dil Hizmetleri ve Danismanlik Tic. A.S.
5anteversiyon/içe dönüklük
ES Dil Hizmetleri ve Danismanlik Tic. A.S.
5bu durumdaerhan ucgun
5erhan'a yazdığım yoruma devam ediyorumhacimurat


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
anteversiyon


Explanation:
anteversiyon - bir anatomi terimidir, okunduğu gibi yazılarak kullanılır. aşağıdaki tanımlar sanırım terimi anlamanıza yardımcı olacaktır.

- anteversion

Turning forward, inclining forward as a whole without bending. [ante- + Mediev. L. versio, a turning]

- an·te·ver·sion noun
forward tilting of organ: an unusual tilting forward of an organ, especially the uterus, without bending

Encarta® World English Dictionary © & (P) 1999,2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Developed for Microsoft by Bloomsbury Publishing Plc.

hacimurat
PRO pts in pair: 10
Grading comment
tşk ederim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun: dogru, ancak antrevert diye bir fiil nasıl turetmis anlamadim
3 mins

agree  opedos
3 hrs

agree  Emine Fougner
3 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
öne dönük


Explanation:
muhtelif organlar için kullanılabiliyor

ES Dil Hizmetleri ve Danismanlik Tic. A.S.
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun: ama öne döndürülmüş gibi bi şey çıkıyor ki sakat :))
2 mins
  -> vücudun organları sözkonusu olduğunda neyin etken neyin ettirgen olduğu henüz tıp ilmi açısından da muğlak zaten :-)

agree  xxxAVRASYA
2 mins

neutral  hacimurat: özellikle cerrahların (obstetrik ve ortopedik cerrahların) kullandığı özel bir terim olduğundan kanımca aynen kullanılması daha uygun.
8 mins
  -> tanıdığım bir obstetrik cerrahı bana her iki türlü de kullandıklarını söyledi, bu durumda türkçesini kullanmak daha anlamlı gibi geliyor

disagree  opedos: türkçe tıpta genelde aynen kullanılır.Tıbbi terimler genelde tüm dünyada latince kökenlerine benzer şekilde kullanıldığından ve türkiyede temel tıbbi eğitimde öğrencilere latince kökenli bir eğitim dili verildiğinden "anteversiyon" olarak kullanmakuygun
3 hrs

agree  Emine Fougner
3 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bu durumda


Explanation:
hacimurat arkadaşımın dediği gibi "anteverte (olmuş)" gibi bir lafı Türkçemize kazandırma lütfunu size bırakalım. :))

erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hacimurat: ben tıpta terim ve deyimlerin mümkün olduğunca türkçe kullanılmasından yanayım ve yaptığım çevirilerde buna özen göstermeye çalışıyorum, yalnız bazı terimler o kadar oturmuş ki değiştirince metinde sırıtıyor, örneğin uterusun anteversiyon pozisyonunu
3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
erhan'a yazdığım yoruma devam ediyorum


Explanation:
nasıl türkçe ifade edeceğiz dediğimizde sorun başlıyor???

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-07 18:51:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Femoral anteversiyon azalır ve tibial versiyon daha lateralize olur.
ya da
Alt ekstremite 7. fetal haftada başparmakları orta çizgiye getirmek için döner. Büyüme ile femoral anteversiyon doğumda 300ye düşer ve erişkinde 100civarındadır.Anteversiyon değerleri kadınlarda daha yüksektir. Gelişim doğumda tibial lateral olarak 50den erişkinliğe kadar ortalama 150ye kadar döner. Büyüme sırasında hem femoral hemde tibial torsiyon ve femoral anteversiyon çocuklarda zamanla düzelir. Bunun aksine lateral tibial torsiyon genellikle büyüme ile daha kötü olur.

gibi metinlerde anteversiyon yerine nasıl bir türkçe terimi oturtabiliriz; doğrusu ben pek de uygun bir şey bulamadım ama bu gibi metinlerde kullanıldığında sırıtmayacak bir öneriniz varsa memnuniyetle kabulümüzdür; selamlar

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-07 18:54:20 (GMT)
--------------------------------------------------

30; 10; 5; ve 15; rakamlarının yanındaki sıfırları derece olarak olarak okunmalıdır.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-07 18:56:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Bir de metinde yüklem olarak geçtiğinde yukarıda da görüldüğü gibi dönme yönü veya referansı verilerek dönmek fili kullanılır; fakat konum açısı verileceği zaman anteversiyon kullanılması yerinde olur diye düşünüyorum.

hacimurat
PRO pts in pair: 10

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
anteversiyon/içe dönüklük


Explanation:
anteversiyon, sözcük türü olarak bir isimdir. oysa özgün metindeki anteverted bir sıfattır. bir isim, sıfatın yerine kullanılamaz.

ES Dil Hizmetleri ve Danismanlik Tic. A.S.
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish