KudoZ home » English to Turkish » Medical (general)

excluded hernia

Turkish translation: kopmuş fıtık


19:22 Nov 28, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: excluded hernia
hernia which is no longer in its proper place i.e. no longer between two spinal discs

Arkadaşlar, sorduğum terim için müşteriden bu açıklama geldi. Bizim tıp dilinde karşılığı nedir?
Nilgün Bayram
Turkey
Turkish translation:kopmuş fıtık
Explanation:
Burada söz konusu olan fıtığın kaynaklandığı diskten kopmuş, ayrılmış olmasıdır. Bildiğiniz gibi fıtık, diskin dışarıya doğru sarkmasıdır ve bu sarkma sonra sinire basar. işte bu sarkan fıtık kısmı sonra kopar ana diskten. Buna da kopmuş fıtık denir.
Bence kopmuş fıtık ve kullanımı var:
"Geçmiş olsun bunun anlamı fıtık başlangıcı ile kopmuş fıtık arasında bir yerdesiniz fizik tedavi şansınız var. Onu kullanın lütfen be Uzman Doktorunuza ..."
hekim.hekimce.com/?hekim=1906 - 40k -

excluded hernia'nın tanımı da şöyle:
to describe whether or not the hernia is detached from the original disk (excluded or non-excluded hernia),
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8745604
Selected response from:

Nuri Razi
Turkey
Grading comment
Çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kopmuş belkemiği fıtığı
Salih1946
5kopmuş fıtık
Nuri Razi
4disk kayması
Linguistanbul
1kayan fıtık
Mustafa Er (BSc MA)


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
kayan fıtık


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kopmuş fıtık


Explanation:
Burada söz konusu olan fıtığın kaynaklandığı diskten kopmuş, ayrılmış olmasıdır. Bildiğiniz gibi fıtık, diskin dışarıya doğru sarkmasıdır ve bu sarkma sonra sinire basar. işte bu sarkan fıtık kısmı sonra kopar ana diskten. Buna da kopmuş fıtık denir.
Bence kopmuş fıtık ve kullanımı var:
"Geçmiş olsun bunun anlamı fıtık başlangıcı ile kopmuş fıtık arasında bir yerdesiniz fizik tedavi şansınız var. Onu kullanın lütfen be Uzman Doktorunuza ..."
hekim.hekimce.com/?hekim=1906 - 40k -

excluded hernia'nın tanımı da şöyle:
to describe whether or not the hernia is detached from the original disk (excluded or non-excluded hernia),
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8745604


Nuri Razi
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 33
Grading comment
Çok teşekkür ederim.

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
disk kayması


Explanation:
tanımdan bu anlaşılıyor bence

Linguistanbul
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

38 days   confidence: Answerer confidence 5/5
kopmuş belkemiği fıtığı


Explanation:
Malum, fıtık batın içi ve dışında da olabilir.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 60