KudoZ home » English to Turkish » Medical (general)

proof-of-principle study

Turkish translation: kavram kanıtlama çalışması

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proof-of-principle study
Turkish translation:kavram kanıtlama çalışması
Entered by: Eren Kutlu Carnì

16:26 Oct 10, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: proof-of-principle study
"Proof-of-principle study raises hope for personalized regenerative medicine, possible future Parkinson’s treatment"

cümlesinde kullanıldığı gibi...
Eren Kutlu Carnì
Italy
kavram kanıtlama çalışması
Explanation:
proof of principle ile proof of concept aynıdır. kelime farkının bir anlamı yoktur. burada belirli bir fikrin ya da metodun fizibilitesi kanıtlanmaya çalışılır. bkz http://en.wikipedia.org/wiki/Proof_of_concept
Selected response from:

turkceng
Turkey
Grading comment
Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5yararlılığın kanıtı çalışması
adem kaya
5kavram kanıtlama çalışması
turkceng
5Uygulanabilirlik araştırması
Salih1946
3ilke kanıtı çalışması
Dagdelen
3ilke ispatı çalışması
Raffi Jamgocyan
3prensipin kanıtı çalışması
ATIL KAYHAN


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prensipin kanıtı çalışması


Explanation:
Sözcük anlamlarina göre buna benzer bir ifade olmasini beklerim. "Proof-of" bir seyin kaniti anlamina gelir. Buradaki "proof-of-principle" ise prensipin kaniti demektir.

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ilke ispatı çalışması


Explanation:
proof of principle için ilke ispatı şeklinde çeviri mevcut


    Reference: http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=2301013
Raffi Jamgocyan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ilke kanıtı çalışması


Explanation:
http://www.msdhpvasisi.com/documents/edu_modules/HPV_Module5...

Virüs Benzeri Partiküller ve GARDASIL Klinik Çalışmaları hakkında
Bkz. Sayfa 32

Protokol 005: Monovalent HPV Tip 16 (Faz II)
İlke kanıtı çalışması

Dagdelen
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Uygulanabilirlik araştırması


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Proof_of_concept

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 60

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
yararlılığın kanıtı çalışması


Explanation:
uieaui

adem kaya
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
kavram kanıtlama çalışması


Explanation:
proof of principle ile proof of concept aynıdır. kelime farkının bir anlamı yoktur. burada belirli bir fikrin ya da metodun fizibilitesi kanıtlanmaya çalışılır. bkz http://en.wikipedia.org/wiki/Proof_of_concept

Example sentence(s):
  • Kavram kanıtlama çalışmaları sırasında ilk tercihimiz ....

    Reference: http://www.g-gsoft.com/basarioykuleri/akbank.html
    Reference: http://tureng.com/search/kavram%20kan%C4%B1tlama
turkceng
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler.