KudoZ home » English to Turkish » Medical (general)

"couch attenuation"

Turkish translation: masadan kaynaklanan zayıflama


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:\"couch attenuation\"
Turkish translation:masadan kaynaklanan zayıflama
Entered by: Salih Can Kollar

11:32 Nov 23, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Radiology
English term or phrase: "couch attenuation"
To perform a basic validation of the couch attenuation, insert a static 10x10 field at gantry 180.
Salih Can Kollar
Turkey
masadan kaynaklanan zayıflama
Explanation:
coach: radyoloji masası
attenuation: elektrik sinyallerinin genliğini, sinyali bozarak ya da bozmadan zayıflatmak, yani sinyalin etkisini zayıflatmak
gantry: masanın üzerinde kaydığı kızaklar
Burada, son yıllardaki çalışmalara göre hastanın üzerinde yattığı radyoloji masasının ve kızaklarının uygulanan ışınları zayıflatma (ki olumsuz bir durum, hedef ışının miktarının belirlenmesini etkileyebiliyor) durumu inceleniyor
Selected response from:

Türker Türkbayrak
Turkey
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1masadan kaynaklanan zayıflama
Türker Türkbayrak
5yatak atenüasyonushule
5masa kaynaklı radyasyon (dozu) azalımıSalih Ay
5 -1Sedir/şilte incelmesi
Salih1946


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
masadan kaynaklanan zayıflama


Explanation:
coach: radyoloji masası
attenuation: elektrik sinyallerinin genliğini, sinyali bozarak ya da bozmadan zayıflatmak, yani sinyalin etkisini zayıflatmak
gantry: masanın üzerinde kaydığı kızaklar
Burada, son yıllardaki çalışmalara göre hastanın üzerinde yattığı radyoloji masasının ve kızaklarının uygulanan ışınları zayıflatma (ki olumsuz bir durum, hedef ışının miktarının belirlenmesini etkileyebiliyor) durumu inceleniyor


    Reference: http://medicalphysicsweb.org/blog/MPWRSpr12.pdf
Türker Türkbayrak
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 36
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cantayus
2 hrs
  -> teşekkürler

neutral  Salih Ay: Önerdiğiniz başlıkta zayıflayanın NE olduğu belli değil, ancak açıklamalarınızdan "ışının" zayıfladığı anlaşılıyor (my constructive criticism).
2 days20 hrs
  -> Yapıcı eleştirinize teşekkürler. Ben genelde terimin çevirisini en kısa, anlaşılır şekilde belirtip cümlenin çevirisini yapılandırmayı soruyu sorana bırakıyorum

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Sedir/şilte incelmesi


Explanation:
Yani belli konforlu kalınlığını kaybetmiş x-ray hasta film çekme minderi/şiltesi söz konusu sanırım.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: http://www.auntminnie.com/index.aspx?sec=ser&sub=def&pag=dis...
7 mins

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
couch attenuation
yatak atenüasyonu


Explanation:
Atenüasyon; X ışınının dokudan geçerken zayıflamasını tanımlar. Görüntüleme tekniklerinde yatak atenüasyonunun düşük olması beklenir.


    Reference: http://www.hastane.hacettepe.edu.tr/satinalma/Ihaleler(gazet...
shule
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"couch attenuation"
masa kaynaklı radyasyon (dozu) azalımı


Explanation:
Konu cümlede, radyasyon terapisi esnasında hastaya uygulanan radyasyon dozunda, masanın yapısal özelliğinden kaynaklanan azalımın/düşmenin doğrulanması için yapılacaklar anlatılıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days21 hrs (2013-11-26 09:07:25 GMT)
--------------------------------------------------

masa kaynaklı: masadan kaynaklanan, masanın neden olduğu anlamında; örneğin: insan kaynaklı iş kazası nedenleri, sistem kaynaklı arıza oranları, hedefleri tutturmada yönetim kaynaklı faktörler v.b.

Example sentence(s):
  • Attenuation by the treatment couch during radiation therapy can reduce target dose.

    Reference: http://medicalphysicsweb.org/blog/MPWRSpr12.pdf
Salih Ay
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 40