KudoZ home » English to Turkish » Medical: Instruments

transect

Turkish translation: transeksiyon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:transect
Turkish translation:transeksiyon
Entered by: Nagme Yazgin

21:58 Nov 26, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Medical: Instruments
English term or phrase: transect
As in: ` ... has long Metzenbaum blades, has applications in a variety of endoscopic procedures to transect, dissect and coagulate tissue and vessels`
Nagme Yazgin
United Kingdom
transeksiyon
Explanation:
transeksiyon, diseksiyon, koagulasyon

http://www.google.com/search?hl=tr&lr=&sa=X&oi=spell&resnum=...
Selected response from:

Gülter Beissel
Germany
Grading comment
Cok tesekkurler!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2transeksiyonGülter Beissel
5 +1enlemes'ne kesmekAli Bayraktar
5enine kesi
Salih1946
5enine kesit almak
Nuri Razi


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
enlemes'ne kesmek


Explanation:
Blade den bahsedildiğine göre kesim yapıyordur herhalde, kesit almak biraz tuhaf duruyor.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-11-26 22:02:45 GMT)
--------------------------------------------------

enlemesine kesmek olacak: typo

Ali Bayraktar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linguistanbul
13 hrs
  -> Teşekkür Ederim

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
enine kesit almak


Explanation:
enine kesit almak

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-11-26 22:19:06 GMT)
--------------------------------------------------

enlemesine kesit yapmak da denebilir.
kesit kelimesinin Tureng İngilizce Türkçe sözlükte anlamı ve karşılığı. kesit teriminin çevirisi. kesit ... Medical, enlemesine kesit yapmak · transect ...
www.tureng.com/search/kesit - 282k -
transect: enlemesine kesit yapmak; enlemesine kesmek. transfussion: kan nakli; transfüzyon. transillumination: arkasından ışık vererek aydınlatma ...
www.akdiltercume.com/dosyalar/Tip Terimleri.doc -
http://www.yeminlitercuman.com/forum/viewtopic.php?p=5065&si...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2008-11-26 22:27:04 GMT)
--------------------------------------------------

Önerim: doku ve damarların enlemesine kesitini yapmak, parçalara ayırmak ve pıhtılaştırmak için çeşitli endoskopik süreçlerde uygulamaya sahiptir

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2008-11-26 22:46:28 GMT)
--------------------------------------------------

SADECE KESMEK DE DENEBİLİR.
BUNUN İÇİN BİR METİN BULDUM.
http://www.covidien.com/imageServer.aspx?contentID=12892&con...
"Unipolar koterli Auto Suture™ ENDO MINI-SHEARS™ 5 mm aleti, çeşitli genel, torakik, jinekolojik, ürolojik ve endoskopik prosedürlerde, dokuların ve küçük
borusal yapıların hareket ettirilmesi ve kesilmesi için kullanılmaktadır. Araçta"

ya da
"Kancalı makas çeneleri, halka kolların sıkılması ve bırakılmasıyla doku kesmek için kapanır ve açılır."

ingilizce karşılıkları şöyle:
variety of general, thoracic, gynecologic,
urologic and endoscopic procedures for mobilization and transection of tissue.

"The hooked scissor blades are closed and opened to TRANSECT tissue by compression and release of the ring handles."

En iyisi pdfnin kendisine bakmak.

Nuri Razi
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Aciklamalariniz cok yardimci oldu, cok tesekkur ederim!


9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
transeksiyon


Explanation:
transeksiyon, diseksiyon, koagulasyon

http://www.google.com/search?hl=tr&lr=&sa=X&oi=spell&resnum=...

Gülter Beissel
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Cok tesekkurler!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxgulakbelen: http://www.tureng.com/search/transection
1 hr
  -> Teşekkür ederim.

agree  ozan karakış
1 hr

8 days   confidence: Answerer confidence 5/5
enine kesi


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31