KudoZ home » English to Turkish » Military / Defense

acting training missile

Turkish translation: eğitim füzesi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acting training missile
Turkish translation:eğitim füzesi
Entered by: Özden Arıkan

10:56 Mar 31, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense
English term or phrase: acting training missile
temsili eğitim füzesi midir ? acting missile ve training missile ayrı şeyler midir?
xxxaranea
eğitim füzesi
Explanation:
Acting kelime anlamı itibarıyla vekil, vekil eden anlamına geliyor. Yorumlama yaparak orijinal füze gibi bütün aksamı olan ancak tahrik sistemi ile savaş başlığı olmayan füzeyi ifade ediyor.

Eğitim füzesi olarak kullanılabilir.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-31 12:26:23 GMT)
--------------------------------------------------

Şunu da dikkate almanız da fayda var,
Eğitim füzeleri tabirine hem maket hem de eğitim maksadıyla kullanılmak üzere imla hakkı düşürülmüş füzeler de girmektedir.

Bu yüzden tam anlamıyla betimlemek üzere, eğitim füzesi maketi olarak da bir tabiri kullanım için önerebilirim.

İyi çalışmalar

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-31 12:29:45 GMT)
--------------------------------------------------

Rica ederim.
Selected response from:

chevirmen
Turkey
Grading comment
First validated answer (validated by peer agreement)



Summary of answers provided
4 +5eğitim füzesi
chevirmen
5gerçek eğitim füzesi
Salih1946


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
eğitim füzesi


Explanation:
Acting kelime anlamı itibarıyla vekil, vekil eden anlamına geliyor. Yorumlama yaparak orijinal füze gibi bütün aksamı olan ancak tahrik sistemi ile savaş başlığı olmayan füzeyi ifade ediyor.

Eğitim füzesi olarak kullanılabilir.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-31 12:26:23 GMT)
--------------------------------------------------

Şunu da dikkate almanız da fayda var,
Eğitim füzeleri tabirine hem maket hem de eğitim maksadıyla kullanılmak üzere imla hakkı düşürülmüş füzeler de girmektedir.

Bu yüzden tam anlamıyla betimlemek üzere, eğitim füzesi maketi olarak da bir tabiri kullanım için önerebilirim.

İyi çalışmalar

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-31 12:29:45 GMT)
--------------------------------------------------

Rica ederim.

chevirmen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
First validated answer (validated by peer agreement)
Notes to answerer
Asker: çok teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan: makul bir karşılık, zaten Erkan, senin uzmanlık sahan
1 hr
  -> Teşekkürler, doğru buna da cevap vermezsek ayıp olur.

agree  Cagdas Karatas
1 hr
  -> Teşekkürler

agree  Taner Göde: The Three Musketeers
3 hrs
  -> Evet, Üç Silahşörler. Bu da puanla mı? Teşekkürler

agree  Mehmet Hascan: ''acting'' teknik anlamda ''etkili - etkin - aktif'' anlamlarına geliyor.
9 hrs
  ->  Teşekkürler

agree  Nizamettin Yigit: etkin, tam, tam işlevli
10 hrs
  ->  Teşekkürler

616 days   confidence: Answerer confidence 5/5
gerçek eğitim füzesi


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15