KudoZ home » English to Turkish » Military / Defense

lieutenant

Turkish translation: Korgeneral


16:25 Feb 22, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Military / Defense
English term or phrase: lieutenant
teğmen diye akla gelir, ama captain-yüzbaşı (adamlar karacı) ondan emir alıyor. metinde rütbesine dair başka bir açıklayıcı bilgi de yer almıyor

bağlamdan adamın kültürlü olduğu ve ingilizce'yi iyi derecede bildiği anlaşılıyor ki, olayın geçtiği dönemdeki çin'de ancak rütbeli ve kıdemli kimselerin harcı. ayrıca subay söz konusu karargahın, burası her ne kadar küçük ve perişan olsa da, komutanı...

NOT: lieutenant colonel veya general gibi bir ifade hiç kullanılmadığı için bunların olup olamayacağını kestiremiyorum ve bu konuda somut bir veri de olmadığı için dayanaksız çevirmek istemiyorum.
vitaminBcomplex
Turkish translation:Korgeneral
Explanation:
Ek bilgi gereğince ve doğru tanım adına bu ikinci tanımı vermeliydim.Saygılar
Selected response from:

Salih1946
United States
Grading comment
tşk; bunun teyidini almak rahatlattı doğrusu. Slm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Teğmen
Salih1946
5Yüzbaşıumutfaras
5Korgeneral
Salih1946
4 +1teğmenOktay Ardan


Discussion entries: 11





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
teğmen


Explanation:
NATO ordulari sayfasinda, NATO ulkelerinin rutbe esitlikleri aciklanmistir.


    Reference: http://www.nato.int/home.htm
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Ranks_and_insignia_of_NATO_armi...
Oktay Ardan
Canada
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yusef: Çin Nato'ya dahil değil
1 day3 hrs

agree  ozan karakış: kişilik olarak yüzbaşıdan daha baskın ama rütbece düşük bir teğmen. (belki devre kaybıdır:))
2 days23 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Teğmen


Explanation:
TSK'de Deniz K.haiç rütbeler aynıdır. Dz.K. "captain" Albay demektir.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış: kişilik olarak yüzbaşıdan daha baskın ama rütbece düşük bir teğmen. (belki devre kaybıdır:))
2 days20 hrs
  -> Eski bir öğretmen Hava Astsubayı olarak Asker tarafından en son veilen orijinal metinden su sonucu kesin olarak edindiğimden önceki fikrimi haliyle değiştirdim.

2 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Korgeneral


Explanation:
Ek bilgi gereğince ve doğru tanım adına bu ikinci tanımı vermeliydim.Saygılar

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15
Grading comment
tşk; bunun teyidini almak rahatlattı doğrusu. Slm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ozan karakış: Sn.Yıldırım, general kelimesi geçmeden nasıl bu sonuca vardınız?
5 hrs
  -> Sn.Karakış neden fikir değiştirmek zorunda kaldığımı anlamak için, Asker'ın daha sonra sağladığı orijinal metne bakınız.

302 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Yüzbaşı


Explanation:
Lieutenant, denizcilerde yüzbaşı kara ve havacılarla teğmen anlamındadır. Yine captain terimi ise denizcilerde Albay, karacı ve havacılarda yüzbaşı anlamına gelmektedir. / Ben denizciyim oradan biliyorum diyebilirim.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Lieutenant
umutfaras
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish