containment

Turkish translation: düşman güçlerinin (ideolojisinin) yayılmasını önlemeyi hedefleyen askeri manevra

English term or phrase:containment
Turkish translation:düşman güçlerinin (ideolojisinin) yayılmasını önlemeyi hedefleyen askeri manevra
Entered by: Özden Arıkan

12:31 Jan 17, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Military / Defense
English term or phrase: containment
a military maneuver that asks for containment
serdar aygün
Düşman güçlerinin (ideolijisinin) yayılmasını önleleyi hedefleyen askeri manevra
Explanation:
"Containment" ile ilgili bazı sözlük karşılıkları aşağıda verilnmiştir:

Kaynak: Wordsmyth
1.the act of containing or condition of being contained.
2.a government policy, enacted in a variety of ways, that is intended to curb the territorial growth, economic expansion, or ideological influence of a hostile nation.
3.see containment structure.

Kaynak: Merriam-Webster
1 : the act, process, or means of containing
2 : the policy, process, or result of preventing the expansion of a hostile power or ideology

Kaynak: Hpyper Dictionary
1: the act of containing; "the army was charged with the containment of the rebel forces"
2: the act of containing something

Kaynak: The Collaborative International Dictionary of English
1. That which is contained; the extent; the substance.
2. the act of containing.
3. (Diplomacy) the act or policy of restricting the influence or territorial growth of a hostile nation.
Note: The policy of containment is employed when the defeat of a hostile nation or overthrow of its government is considered impractical or too costly.
4. the act of restricting some deleterious substance within a confined space, especially when such material is released unintentionally or by accident; as, containment of nuclear waste; containment of an oil spill. Also used attributively, as a containment boom.
5. a structure surrounding a nuclear power plant designed to prevent release of radioactive materials into the environment in the event of an accident.

Yorumlar:
1. Sayın Şener taarından zikrediiiilen Zangar Sözylüğü hiç bir karşılık vermemiştir.
2. Sayın Akartuna tarafından verilen karşılık, the Collaborative International Dictionary of English Madde 3, 4 ve 5 No.lı cevaplarını karşılıyorsa da, bağlamla ilgisi yoktur.
3. Sayın Xola tarafından verilen karşılık, Hpyper Dictionary Maddec 1 ve the Collaborative International Dictionary of English Madde 3, 4 ve 5 No.lı cevaplarını karşılıyorsa da, bağlamla ilgisi yoktur.
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
sağolun
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3çevreleme, belli sınırlar içine hapsetme, çevresini kuşatma
Selçuk Budak
5 +3Cevreleme, kuşatma
BurakB
5 +3Düşman güçlerinin (ideolijisinin) yayılmasını önleleyi hedefleyen askeri manevra
Adil Sönmez
5 +2çevreleme
Özden Arıkan
4 +3"radyoaktif madde koruması / engelleme, çevreleme"
AZRA AKARTUNA
5 +1geiştirme siyaseti/ başka bir ülkenin güçlenmesini engelleme politikası
shenay kharatekin
4 +2Kısıtlama ve/veya çevreleme
H. Sıla Okur
5gelişme önleme politikası
Salih1946


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
geiştirme siyaseti/ başka bir ülkenin güçlenmesini engelleme politikası


Explanation:
Aradığınız terim: containment, 5 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası containment geliştirmeme siyaseti
İş Dünyası containment başka bir ülkenin güçlenmesini engelleme politikası


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 13:55:55 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

geliştirme olacak


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Önder Öztürkçü
1 day 6 hrs
  -> Çok tşk ederim Önder Bey

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
"radyoaktif madde koruması / engelleme, çevreleme"


Explanation:
Bir sözlükte şu şekilde tanımlanıyor:
A structure or system designed to prevent the accidental release of radioactive materials from a reactor.
The American Heritage Dictionary of English Language.
Başka bir sözlükte ise; the act of containing (especially the restraint of a hostile country or a hostile military force); ``the army was charged with the containment of the rebel forces'' )
Her ikisi de olabilir. Bağlamla birleştirdiğinizde siz daha anlamlı bir sonuç elde edersiniz sanırım.
Kolay gelsin.




AZRA AKARTUNA
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wandadorff
5 hrs
  -> sağolun

agree  Önder Öztürkçü
1 day 6 hrs
  -> sağolun

agree  adamtech: agree
67 days
  -> sağolun

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
çevreleme


Explanation:
bu, siyasi terminolojide soğuk savaş döneminde geliştirilmiş bir terim ve türkçesi böyle. elinizin altında bir yerlerde anabritannica ansiklopedisi varsa orada başlı başına madde girişidir, bakabilirsiniz. bir de sabah kitaplarından çıkma bir kitap var: rusya 2010 diye (ISBN: 975-7238-05-8) orda bu politikanın anlatıldığı bölümler yer alır. bendeki sözlüklerde (webster's, unabridged ve OED, 2nd ed.,unabridged) askeri terim olarak ayrı bir açıklama gözükmüyor; dolayısıyla çevirdiğiniz metinde kullanılan, siyasi terminolojideki "çevreleme" olsa gerek.

Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MURAT TUKEL: Kuşatma da olabilir
10 mins
  -> evet, ama askeri anlamda kuşatma olsa siege falan derdi, o yüzden tam olarak fiili bir askeri kuşatmayı kastetmiyor olabilir

agree  Önder Öztürkçü
1 day 5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Düşman güçlerinin (ideolijisinin) yayılmasını önleleyi hedefleyen askeri manevra


Explanation:
"Containment" ile ilgili bazı sözlük karşılıkları aşağıda verilnmiştir:

Kaynak: Wordsmyth
1.the act of containing or condition of being contained.
2.a government policy, enacted in a variety of ways, that is intended to curb the territorial growth, economic expansion, or ideological influence of a hostile nation.
3.see containment structure.

Kaynak: Merriam-Webster
1 : the act, process, or means of containing
2 : the policy, process, or result of preventing the expansion of a hostile power or ideology

Kaynak: Hpyper Dictionary
1: the act of containing; "the army was charged with the containment of the rebel forces"
2: the act of containing something

Kaynak: The Collaborative International Dictionary of English
1. That which is contained; the extent; the substance.
2. the act of containing.
3. (Diplomacy) the act or policy of restricting the influence or territorial growth of a hostile nation.
Note: The policy of containment is employed when the defeat of a hostile nation or overthrow of its government is considered impractical or too costly.
4. the act of restricting some deleterious substance within a confined space, especially when such material is released unintentionally or by accident; as, containment of nuclear waste; containment of an oil spill. Also used attributively, as a containment boom.
5. a structure surrounding a nuclear power plant designed to prevent release of radioactive materials into the environment in the event of an accident.

Yorumlar:
1. Sayın Şener taarından zikrediiiilen Zangar Sözylüğü hiç bir karşılık vermemiştir.
2. Sayın Akartuna tarafından verilen karşılık, the Collaborative International Dictionary of English Madde 3, 4 ve 5 No.lı cevaplarını karşılıyorsa da, bağlamla ilgisi yoktur.
3. Sayın Xola tarafından verilen karşılık, Hpyper Dictionary Maddec 1 ve the Collaborative International Dictionary of English Madde 3, 4 ve 5 No.lı cevaplarını karşılıyorsa da, bağlamla ilgisi yoktur.

Adil Sönmez
PRO pts in category: 4
Grading comment
sağolun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wandadorff
3 hrs

agree  murat karahan: bağlam askeri, ideolojilerle falan ilgisi yok. Dolayısıyla "düşman güçlerinin yayılmasını...." fakat hedefleyen değil, gerektiren. Manevranın gerçekleşmesi için düşman güçlerinin yayılmaması şartı var.
21 hrs
  -> Sayın Karahan; ideoloji, stratesi, taktik sözcükleri tabii ki bugün artık sadece askerlikle ilgili değil. "Hiç harekata", "manevraya" katıldınız mı? "Gerektiren" sözcüğü burada bütünüyle hatalı, "hedefleyen", "isteyen", "talep eden" doğru.

agree  Önder Öztürkçü
1 day 5 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Cevreleme, kuşatma


Explanation:
Uluslar arası iilişkiler de kullanılan bir kelimedir. Ozellikle Soğuk savaş yıllarında George Kennan'ın Rusya'ya karşı geliştirdiği daha cok siyasi anlamda politikasidir. Yalniz daha sonra bu askeri bir çevreleme kuşatma halini almıştır. Gunumuzde de 'İran ve Irak'in cevrelenmesi icin ''dual containment'' 'çifte kuşatma veya ççevreleme' ifadesi kullanılmaktadır (Ozelikle Martyn Indyk-ABD Dış İşleri Bakan Yardımcısı eski- tarafından).

BurakB

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MURAT TUKEL: katılıyorum, fakat "C" --> "Ç"
2 hrs

agree  Önder Öztürkçü
1 day 2 hrs

agree  xxxcandan: koşatma / durdurma
1 day 22 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
çevreleme, belli sınırlar içine hapsetme, çevresini kuşatma


Explanation:

Özellikle soğuk savaş döneminde sıkça kullanılan ve bir ülkeyi, ideolojiyi belli sınırların içine hapsetme, yayılmasını engellemeye yönelik faaliyetlerin tümü için kullanılan şemsiye bir terim.

Örneğin Amerika'nın Sovyetler Birliği'nin çevresinde bir "yeşil kuşak" yaratmasına "containment" deniyordu.

formel tanımı:
an act or policy of restricting the territorial growth or ideological influence of another, esp. a hostile nation.




Selçuk Budak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MURAT TUKEL
49 mins

agree  Önder Öztürkçü
1 day 15 mins

agree  xxxcandan: kuşatma / durdurma
1 day 19 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Kısıtlama ve/veya çevreleme


Explanation:
Her ikisi de duruma göre hem devlet politikası, hem de askeri manevra amaçlı kullanılabiliyor. Bkz. Henry Kissinger, Diplomasi, İş Bankası Kültür Yayınları.

H. Sıla Okur

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Önder Öztürkçü
9 hrs

agree  adamtech: agree
66 days

2151 days   confidence: Answerer confidence 5/5
gelişme önleme politikası


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15