KudoZ home » English to Turkish » Military / Defense

helicopter repelling operation

Turkish translation: Helikopterin yaklaşmasının/inmesinin tehlike arz ettiği operasyonlar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:helicopter repelling operation
Turkish translation:Helikopterin yaklaşmasının/inmesinin tehlike arz ettiği operasyonlar
Entered by: hfilik

12:52 Nov 21, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Military / Defense
English term or phrase: helicopter repelling operation
FDNY radios could not function in towers
9-1-1 call system overwhelmed
Main ground evacuation took over 4 hours
Small roof evacuations took over 15 hours
For people unable to descend stairs
Dangerous helicopter repelling operation
Created false impression of roof evacuation as viable

11 Eylül saldırılarından sonra zayıf kalınan hususlar tartışılıyor.
hfilik
Turkey
Helikopterin yaklaşmasının/inmesinin tehlike arz ettiği operasyonlar
Explanation:
Selamlar
Can KARABULUT
Selected response from:

Can KARABULUT
Turkey
Grading comment
TŞK.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4helikopterle personel tahliyesi/kurtarmaSalih Ay
4helikopterle tahliye operasyonu
BETA LANGUAGE
3helikopterden sarkıtılan iplerle tahliye operasyonu
Recep Kurt
3Helikopterin yaklaşmasının/inmesinin tehlike arz ettiği operasyonlar
Can KARABULUT
3helikopterle adam indirme operasyonuSerkan Ozben


Discussion entries: 3





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
helikopterle adam indirme operasyonu


Explanation:
aslında helikopterden iple adam indirme rappelling diye geçiyor ama aşağıdaki bağlantıdakinde olduğu gibi bazı yerlerdede repelling diye geçiyor.




    Reference: http://www.military.com/video/forces/marine-corps-training/h...
Serkan Ozben
Turkey
Native speaker of: Turkish

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Helikopterin yaklaşmasının/inmesinin tehlike arz ettiği operasyonlar


Explanation:
Selamlar
Can KARABULUT

Can KARABULUT
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
TŞK.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
helikopterden sarkıtılan iplerle tahliye operasyonu


Explanation:
"Rappelling" spor olarak dik bir yerden aşağıya iple inmek anlamına geliyor.
Buradaki bağlamdan benim anladığım şey şu:
Olay olduktan sonra helikopterlerle de tahliye yapmaya çalışıyorlar. Helikopterler çatıda/üst kat pencerelerinde ip sarkıtıyor insanları kurtarmak için, ancak yangın ve duman nedeniyle bu tehlikeli bir operasyon oluyor. Bu arada insanlar da ipleri/halatları sarkıtmış olan ve yanaşmaya çalışan (ama muhtemelen yangın yüzünden yanaşamayan helikopter(ler)i görüp, çatıya çıkarlarsa kurtulabileceklerine dair yersiz bir umuda kapılıyorlar (son cümle).

Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
helikopterle tahliye operasyonu


Explanation:
Anlatilmak istenen tahliye etmek.

BETA LANGUAGE
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
helikopterle personel tahliyesi/kurtarma


Explanation:
Bence burada operasyonun asıl amacı yangın/duman ortamındaki personeli kurtarmak, tehlike bölgesinden tahliye etmek, yani uzaklaştırmak. Ancak yangın ve duman sadece binadakiler için değil, helikopter ve kurtarma ekibi için de ciddi bir tehdit unsuru (Dangerous).

Referans olarak verilen görseller bunun eğitimini yapan askeri personele ait olduğundan kafa karıştırıyor. Ancak terim ile kastedilen mana bence helikopterle personel tahliyesi/personel kurtarma

Görüşlerini paylaşan arkadaşlara da teşekkürler!

Salih Ay
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28