Chief boatswain\'s mate

Turkish translation: porsun astsubayı

English to Turkish translations [PRO]
Military / Defense / gemi personeli
English term or phrase: Chief boatswain\'s mate
Askeri bir gemi personeli olduğunu biliyorum. Boatswain lostromo olarak geçiyor ve tayfa başı anlamında italyancadan gelmiş bir kelime ama daha sonra kendisinden Chief olarak bahsediliyor. Şef ya da reis gibi bir unvan uygun olur mu sizce?
Monkling
Turkey
Turkish translation:porsun astsubayı
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2018-03-21 17:51:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.damyo.edu.tr/En/Institutional/branches.html
http://www.damyo.edu.tr/Sayfalar/Kurumsal/astsubay_siniflari...

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2018-03-21 18:20:04 GMT)
--------------------------------------------------

Burada "Chief" rütbeyi gösteriyor, Deniz Kuvvetlerinde Kıdemli Üstçavuş rütbesine denk geliyor.

Abbreviation Title Rate
BMCM Master chief boatswain's mate Master chief petty officer
BMCS Senior chief boatswain's mate Senior chief petty officer
BMC Chief boatswain's mate Chief petty officer
BM1 Boatswain's mate first class Petty officer first class
BM2 Boatswain's mate second class Petty officer second class
BM3 Boatswain's mate third class Petty officer third class

https://en.wikipedia.org/wiki/Boatswain's_mate_(United_State...
http://www.mfa.gov.tr/data/Terminoloji/askeri-terminoloji-03...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-03-21 19:53:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://denizcilikogretmeni.blogspot.com.tr/2015/10/guverte-n...
Selected response from:

H&G Ozcan
Turkey
Grading comment
Teşekkürler içinde bulunduğu bağlamda en uygunu bu oldu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1Lostromo baş yardımcısı
Salih1946
4baş lostromo yardımcısı
Onur Inal
3başgedikli
Recep Kurt
4 -1porsun astsubayı
H&G Ozcan


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chief boatswain\'s mate
başgedikli


Explanation:
Bağlama göre bu şekilde de olabilir, eğer "eskiler" söz konusuysa...

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2018-03-21 18:42:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://kaanaltin.com/atilay.html

Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chief boatswain\'s mate
baş lostromo yardımcısı


Explanation:
Refik Akdoğan'ın İngilizce-Türkçe Ansiklopedik Denizcilik Sözlüğü'nde

boatswain's mate = lostromo yardımcısı olarak geçiyor.

Chief kelimesi de bu terminolojide genelde baş olarak çevriliyor (chief engineer, chief captain, chief officer vs.)

Burada hareketle, baş lostromo yardımcı olduğunu düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-03-21 19:33:28 GMT)
--------------------------------------------------

İyi bir denizci olan Davis, Amerika Birleşik Devletleri donanmasında baş lostromo olarak görev yapmıştı (Jules Verne'in "Kahraman Fenerciler" kitabından)

Onur Inal
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  H&G Ozcan: Türk Deniz Kuvvetlerinde lostromo sınıfı diye bir astsubay sınıfı yoktur. Bu sınıf donanma terminolojisinde porsun sınıfı olarak geçer.
15 mins
  -> Haklı olabilirsiniz. Ben askeri denizcilik olduğuna çok dikkat etmeden cevap vermişim. Malum, terimler ticaret gemilerine ve askeri gemilere göre farklılık gösteriyor

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
chief boatswain\'s mate
porsun astsubayı


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2018-03-21 17:51:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.damyo.edu.tr/En/Institutional/branches.html
http://www.damyo.edu.tr/Sayfalar/Kurumsal/astsubay_siniflari...

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2018-03-21 18:20:04 GMT)
--------------------------------------------------

Burada "Chief" rütbeyi gösteriyor, Deniz Kuvvetlerinde Kıdemli Üstçavuş rütbesine denk geliyor.

Abbreviation Title Rate
BMCM Master chief boatswain's mate Master chief petty officer
BMCS Senior chief boatswain's mate Senior chief petty officer
BMC Chief boatswain's mate Chief petty officer
BM1 Boatswain's mate first class Petty officer first class
BM2 Boatswain's mate second class Petty officer second class
BM3 Boatswain's mate third class Petty officer third class

https://en.wikipedia.org/wiki/Boatswain's_mate_(United_State...
http://www.mfa.gov.tr/data/Terminoloji/askeri-terminoloji-03...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-03-21 19:53:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://denizcilikogretmeni.blogspot.com.tr/2015/10/guverte-n...

H&G Ozcan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Teşekkürler içinde bulunduğu bağlamda en uygunu bu oldu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih1946: Başporsun - Kaynak: http://www.sahilguvenlik.gov.tr/baskanliklar/istihbarat/deni...
3 days 2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
chief boatswain\'s mate
Lostromo baş yardımcısı


Explanation:
Boatswain: a ship's officer in charge of equipment and the crew.
He served in the merchant marines as a boatswain and a machinist's mate when ships were going to places of interest.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: No results found for "Lostromo baş yardımcısı" https://www.google.com.mx/search?q="Lostromo baş yardımcısı"...
8 mins
  -> !!!