KudoZ home » English to Turkish » Mining & Minerals / Gems

lining

Turkish translation: geçirimsizlik tabakası


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lining
Turkish translation:geçirimsizlik tabakası
Entered by: Tuncay Kurt

18:36 Dec 20, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems
English term or phrase: lining
"For instance, experience gained with leach pad liners is being transferred to linings for tailings pond, and the use of synhtetic lining materials is growing"
Tuncay Kurt
Turkey
acıklamaya bakınız
Explanation:
liner : atık havuzunun geçirimsizliğini sağlayan tabaka

Atık havuzu, oturduğu zeminde uygun koşulların bulunmasına rağmen tam geçirimsizliği sağlamak üzere tasarlanmış ve inşa edilmiştir. Bu amaçla atık havuzunun iç yüzeyi alttan üste doğru 50 cm kalınlığında kil, 1,5 mm kalınlığında yüksek yoğunluklu polietilen (HDPE) jeomembran, tekrar 20 cm kil ve 20 cm kalınlığında bir çakıl filtre yatağı ile kaplanmıştır. Dünyadaki benzer uygulamalarda birçok yerde, örneğin Kanada'da, atık havuzları iç yüzeyde geçirimsizliği temin eden ek bir yüzey olmaksızın kullanılmakta ve uygun çevre koşullarını sağlamaktadır. ABD'deki yönetmelikler çoğunlukla geçirimsizliği koşul olarak talep etmektedir; bunun için genelde bir kil tabakası üzerine bir jeomembran tabakası uygu!aması yeterli olmaktadır. Ovacık Altın Madeni İşletmesi'nde kullanıldığı gibi üçlü kil-jeomembran-kil düzenlemesi benzeri hemen hemen hiç görülmeyen bir uygulamadır ve bu şekliyle diğer ülkelerdeki mevcut uygulamalara kıyasla çok daha üst düzeyde bir geçirimsizlik sağlamaktadır (Ek 2,3 ve 5).



--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2005-12-20 19:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

atık havuzu olmak zorunda değil tabi, atıkların biriktirildiği her hangi biryer için de geçerli geçirimsizliğinin sağlanması
Selected response from:

Gulser Ozcan
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kaplama
Salih1946
3acıklamaya bakınız
Gulser Ozcan


Discussion entries: 4





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
acıklamaya bakınız


Explanation:
liner : atık havuzunun geçirimsizliğini sağlayan tabaka

Atık havuzu, oturduğu zeminde uygun koşulların bulunmasına rağmen tam geçirimsizliği sağlamak üzere tasarlanmış ve inşa edilmiştir. Bu amaçla atık havuzunun iç yüzeyi alttan üste doğru 50 cm kalınlığında kil, 1,5 mm kalınlığında yüksek yoğunluklu polietilen (HDPE) jeomembran, tekrar 20 cm kil ve 20 cm kalınlığında bir çakıl filtre yatağı ile kaplanmıştır. Dünyadaki benzer uygulamalarda birçok yerde, örneğin Kanada'da, atık havuzları iç yüzeyde geçirimsizliği temin eden ek bir yüzey olmaksızın kullanılmakta ve uygun çevre koşullarını sağlamaktadır. ABD'deki yönetmelikler çoğunlukla geçirimsizliği koşul olarak talep etmektedir; bunun için genelde bir kil tabakası üzerine bir jeomembran tabakası uygu!aması yeterli olmaktadır. Ovacık Altın Madeni İşletmesi'nde kullanıldığı gibi üçlü kil-jeomembran-kil düzenlemesi benzeri hemen hemen hiç görülmeyen bir uygulamadır ve bu şekliyle diğer ülkelerdeki mevcut uygulamalara kıyasla çok daha üst düzeyde bir geçirimsizlik sağlamaktadır (Ek 2,3 ve 5).



--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2005-12-20 19:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

atık havuzu olmak zorunda değil tabi, atıkların biriktirildiği her hangi biryer için de geçerli geçirimsizliğinin sağlanması

Gulser Ozcan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkürler

1082 days   confidence: Answerer confidence 5/5
kaplama


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24