KudoZ home » English to Turkish » Music

tempered scale

Turkish translation: eşit tampere dizi (gam)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equal tempered scale
Turkish translation:eşit tampere dizi (gam)

22:08 Dec 28, 2010
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2010-12-31 22:54:09 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Music
English term or phrase: tempered scale
Again it is the just major third which represents the consonant interval, and the major third on our modern equal tempered scale is an approximation to it.

müzik ve matematiğin ilişkisinden bahseden bir metinde bulunan yukarıdaki tümcedeki "tempered scale" teriminin karşlığını bir türlü bulamadım
meaning shift
eşit tampere dizi (gam)
Explanation:
tempered scale olarak kullanamazsınızö terım equal temperement ya da equal tempered scale olabilirç Buna göre

equal temperement- eşit tampereman
equal tempered scale - eşit tampere dizi (ya da gam)

--------------------------------------------------
Note added at 33 dakika (2010-12-28 22:42:13 GMT)
--------------------------------------------------

Bizde genelde sadece "tampere dizi" demeyi tercih ediyorlar. Ama ben eşit tampere demekte ısrarlıyım.

Not: Ben klasik müzik konservatuvarı eğitimli bir klasik/barok müzik vokalistiyim.

--------------------------------------------------
Note added at 15 saat (2010-12-29 13:35:25 GMT)
--------------------------------------------------

Bu makalenin tümünü okumaya gönüllü olan varsa, okuduğu takdirde bu kompleks kavramı anlayabilecektir. Temperament akort etmek değil, bir akortlama sistemidir ve birçok versiyonu vardır. Scale ise nota dizisi ya da gammut kelimesinden gelen gam'dır. Equal temperament scale de bu durumda bizde müzik teorisi terminolojisinde kullanıldığı şekliyle eşit tampere gam'dır.

"Biz bu metotta 'gam' kelimesini tercih edeceğiz ve eşit tamperaman sistemde çalınabilecek/okunabilecek gamları ele alacağız "
http://www.erhanbirol.info/TemelMuzikEgitimi/gmlr.htm
Mikrotonal müzik” terimi aynı zamanda esit tamperaman sistemdeki yarım ses aralıklardan
farklı olan aralıkları kullanan müzikler için de kullanılmaktadır.
http://www.myklasikgitar.com/a/amg.pdf


12 Eşit tamperaman’a göre karşılaştırdığımızda yarım tondan da küçük olan aralık birimidir
http://sazvesoz.net/sayi7.php?subaction=showfull&id=12386701...

ve daha birçoğu...
Selected response from:

Eser Perkins
Turkey
Grading comment
teşekkür ediyorum hem yanıtınız hem de soruyu düzeltişiniz için
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5eşit tampere dizi (gam)
Eser Perkins
5nota ölçüsü
Murat BAŞ
5notalar arasındaki ölçü
Bulent Taylan
5 -1Akort etmek
Salih1946


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
notalar arasındaki ölçü


Explanation:
The process of setting the correct spacing between the notes is known as setting the temperament. The equal tempered scale used forms the basis for modern western music and will be described in more depth.

Devamını aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.


    Reference: http://www.precisionstrobe.com/apps/pianotemp/temper.html
Bulent Taylan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir
6 hrs
  -> Teşekkürler Adnan Bey

disagree  Eser Perkins: Soru "temperament" değil ki. Öyle de olsa, notalar arasındaki ölçü değil, notalar arasında belirlenmiş frekans aralığıdır temperament.
14 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nota ölçüsü


Explanation:
...

Murat BAŞ
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Akort etmek


Explanation:
Tune veya key bu anlamda kullanıyıor olmasına rağmen bu fiil akort etmek manasını da vermektedir.


Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Eser Perkins: Sorulan terim bir fiil değil.
8 hrs
  -> Evet yanlış yazmışım, "akortlu ölçü" olacaktı.

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
equal tempered scale
eşit tampere dizi (gam)


Explanation:
tempered scale olarak kullanamazsınızö terım equal temperement ya da equal tempered scale olabilirç Buna göre

equal temperement- eşit tampereman
equal tempered scale - eşit tampere dizi (ya da gam)

--------------------------------------------------
Note added at 33 dakika (2010-12-28 22:42:13 GMT)
--------------------------------------------------

Bizde genelde sadece "tampere dizi" demeyi tercih ediyorlar. Ama ben eşit tampere demekte ısrarlıyım.

Not: Ben klasik müzik konservatuvarı eğitimli bir klasik/barok müzik vokalistiyim.

--------------------------------------------------
Note added at 15 saat (2010-12-29 13:35:25 GMT)
--------------------------------------------------

Bu makalenin tümünü okumaya gönüllü olan varsa, okuduğu takdirde bu kompleks kavramı anlayabilecektir. Temperament akort etmek değil, bir akortlama sistemidir ve birçok versiyonu vardır. Scale ise nota dizisi ya da gammut kelimesinden gelen gam'dır. Equal temperament scale de bu durumda bizde müzik teorisi terminolojisinde kullanıldığı şekliyle eşit tampere gam'dır.

"Biz bu metotta 'gam' kelimesini tercih edeceğiz ve eşit tamperaman sistemde çalınabilecek/okunabilecek gamları ele alacağız "
http://www.erhanbirol.info/TemelMuzikEgitimi/gmlr.htm
Mikrotonal müzik” terimi aynı zamanda esit tamperaman sistemdeki yarım ses aralıklardan
farklı olan aralıkları kullanan müzikler için de kullanılmaktadır.
http://www.myklasikgitar.com/a/amg.pdf


12 Eşit tamperaman’a göre karşılaştırdığımızda yarım tondan da küçük olan aralık birimidir
http://sazvesoz.net/sayi7.php?subaction=showfull&id=12386701...

ve daha birçoğu...

Eser Perkins
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkür ediyorum hem yanıtınız hem de soruyu düzeltişiniz için
Notes to answerer
Asker: açıklamalarınız için çok teşekkürler, katılıyorum yanıtlarınıza.