KudoZ home » English to Turkish » Music

just major third

Turkish translation: doğal majör (büyük) üçlü


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:just major third
Turkish translation:doğal majör (büyük) üçlü
Entered by: meaning shift

09:45 Dec 31, 2010
English to Turkish translations [PRO]
Music
English term or phrase: just major third
The just major third is defined to be the frequency ratio of 5:4 or 1.25:1. cümlesinde geçen just major third kısmındaki "just" sözcüğünün hangi anlama tekabül ettiğini aramaktayım. Sadece major third majör (büyük) üçlü anlamına gelmektedir...
meaning shift
doğal majör (büyük) üçlü
Explanation:
hem thefreedictionary hem de wikipedia "just major third" başlığını "major third" başlığına yönlendirmiş. Buradan, anlamda önemli bir fark oluşmadığı sonucuna varabiliriz.

Aşağıda örnek cümlelerde verdiğim şekillerdeki kullanımlarına da denk gelince just karşılığı olarak doğal sözcüğünü önermeyi uygun gördüm.
Selected response from:

Metin Cihan
Turkey
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1bağıl (nispi/orantısal) frekansa göre majör üçlü
Eser Perkins
5 +1Üçüncü Majör Sesi/Perdesi
Salih1946
4 +1doğal majör (büyük) üçlü
Metin Cihan


Discussion entries: 1





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bağıl (nispi/orantısal) frekansa göre majör üçlü


Explanation:
"Yunan matematikçi Pisagor, kulağın hoşuna giden iki ses arasındaki aralığın bağıl frekansının 1/2 veya 2/3 gibi basit kesirli sayılardan oluşması gerektiğini söyler. Kesirler ne kadar küçük olursa, aralık o kadar uyumlu duyulur. Unison’dan (1/1) sonra, en uyumlu aralıklar, oktav (2/1), tam beşli (3/2), tam dörtlü (4/3), majör altılı (5/3), majör üçlü (5/4), minör üçlü (6/5),vs..." http://www.muzikkeyfi.com/temel-muzik-egitimi/41975-muzik-fi...



--------------------------------------------------
Note added at 56 dakika (2010-12-31 10:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

Burada kullanılan "just", "just interval" terimi ile bağlantılı. "Just interval" bağıl frekans aralığıdır. Ancak siz bu akortlama sistemine göre majör üçlüyü arıyorsunuz. Bunu da ancak "bağıl (nispi/orantısal) frekansa göre majör üçlü" olarak yorumluyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 58 dakika (2010-12-31 10:43:59 GMT)
--------------------------------------------------

Daha ayrıntılı bir açıklama için:

http://www.kylegann.com/tuning.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 saat (2010-12-31 10:46:36 GMT)
--------------------------------------------------

Yani bu sistemde intervaller kesirli sayılarla ifade ediliyor ve majör üçlü de 5/4 olarak ifade ediliyor.

Eser Perkins
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: Bu olabilir...İni-lizce bilgim yetersizdir... ama gene de kendimi alamamak ben :)
52 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
doğal majör (büyük) üçlü


Explanation:
hem thefreedictionary hem de wikipedia "just major third" başlığını "major third" başlığına yönlendirmiş. Buradan, anlamda önemli bir fark oluşmadığı sonucuna varabiliriz.

Aşağıda örnek cümlelerde verdiğim şekillerdeki kullanımlarına da denk gelince just karşılığı olarak doğal sözcüğünü önermeyi uygun gördüm.

Example sentence(s):
  • Musiki Istılahatı’nda doğal büyük üçlü ile tam beşliden türetilmiş aralıkları gösteren...
  • Sırayla doğal majör üçlü(5/4) ile doğal minör üçlü (6/5) aralıklarıyla ayrılan üç sesin oluşturduğu üç majör ...
Metin Cihan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: Bu da olabilir, tam bişey demem dooru olmaz.İni-lizce bilgim yetersizdir... ama gene de kendimi alamamak ben :)
16 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Üçüncü Majör Sesi/Perdesi


Explanation:
İlgili Link:
http://www.dolmetsch.com/defsj1.htm

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: Bu da olabilir, tam bişey demem dooru olmaz.İni-lizce bilgim yetersizdir... ama gene de kendimi alamamak ben :)
1 hr