KudoZ home » English to Turkish » Nuclear Eng/Sci

decommissioning

Turkish translation: hizmetten çıkarma atıkları


17:30 Feb 18, 2012
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Nuclear Eng/Sci
English term or phrase: decommissioning
"final disposal of the decommissioning waste" şeklinde geçiyor. Teşekkürler
Sera Şentürk
Turkish translation:hizmetten çıkarma atıkları
Explanation:
http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://yunus.hacettepe.edu.tr/~b0145614/genelbilgiler/yonerg...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2012-02-18 17:43:30 GMT)
--------------------------------------------------

Konunun uzmanı değilim ancak resmi Türkiye Atom Enerjisi Kurumu ve üniversite web sitelerinde bu şekilde çevrilmiş.
Selected response from:

Yigit Ati
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim Yiğit Bey.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4hizmetten çıkarma atıkları
Yigit Ati
5 +2kullanım süresini doldurmuş
Erkan Dogan
5hizmetten çıkarılanZafer Gedikli
5işletmeden çıkarma[Removed]
5açığa çıkan
Salih1946


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
decomissioning
kullanım süresini doldurmuş


Explanation:
"kullanım süresini doldurmuş atıkların nihai imhası".


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2012-02-18 17:38:17 GMT)
--------------------------------------------------

atıkların > nükleer atıkların olarak kullanabilirsiniz. "Nükleer" eklenmesi, atıkların bizim anladığımız anlama tipik atıklar olmadığını ima edecektir.

Erkan Dogan
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TheTranslator86
57 mins
  -> Tesekkur ederim.

agree  xxxDuygu Cakal: Aynen. Bence de burada "ömrünü tamamlamış" anlamında kullanılmış
5 hrs
  -> Teşekkür ederim.

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
decomissioning
hizmetten çıkarma atıkları


Explanation:
http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://www.taek.gov.tr/bilgi-kosesi/nukleer-enerji-ve-reakto...

http://yunus.hacettepe.edu.tr/~b0145614/genelbilgiler/yonerg...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2012-02-18 17:43:30 GMT)
--------------------------------------------------

Konunun uzmanı değilim ancak resmi Türkiye Atom Enerjisi Kurumu ve üniversite web sitelerinde bu şekilde çevrilmiş.

Yigit Ati
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkür ederim Yiğit Bey.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nigar Mancini: evet hizmetten çıkarma olarak pek çok kullanımı var, doğru olmalı.
16 mins
  -> Teşekkürler!

agree  TheTranslator86
53 mins
  -> Teşekkürler!

agree  Salih1946
12 hrs
  -> Teşekkürler!

agree  Özgür Salman: Edit: Haha, o şeref bana ait :))
13 hrs
  -> Teşekkürler Özgür, senden agree almak onur;)))

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
işletmeden çıkarma


Explanation:
taek belgelerinde bu şekilde de kullanılıyor

[Removed]
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
açığa çıkan


Explanation:
--

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hizmetten çıkarılan


Explanation:
"Hizmetten çıkarılan atıkların ...." diye düşünülebilir.

Gemi, uçak gibi vasıtalar ve sanayi tesisi gibi endüstriyel yerlerin hizmetten çıkarılması "decommissioning" olarak ifade ediliyor.
Burada da aynı düşünce söz konusudur.

Zafer Gedikli
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4