KudoZ home » English to Turkish » Other

serendipitous

Turkish translation: şans eseri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:serendipitous
Turkish translation:şans eseri
Entered by: Özden Arıkan

12:04 Jan 15, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Other
English term or phrase: serendipitous
serendipitous
Ata Tercume
Turkey
sans eseri
Explanation:
Baska bir konuyla ilgilenirken sans eseri yararli ve ise yarar bir seyin kesfedilmesi. Ornegin Alfred Nobel'in sans eseri jelatini kesfetmesi gibi.
Selected response from:

Aydin Yulug
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5İlginç veya değerli şeyleri bulmakta Allah vergisi şanslı;Adil Sönmez
4sans eseri
Aydin Yulug


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sans eseri


Explanation:
Baska bir konuyla ilgilenirken sans eseri yararli ve ise yarar bir seyin kesfedilmesi. Ornegin Alfred Nobel'in sans eseri jelatini kesfetmesi gibi.


    Reference: http://www.wfu.edu/users/esteas0/serendip.htm
Aydin Yulug
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
İlginç veya değerli şeyleri bulmakta Allah vergisi şanslı;


Explanation:
İlginç veya değerli şeyleri bulmakta Allah vergisi şanslı;iyi şeyleri, Allah vergisi olarak tesadüfen bulan; mutlu ve beklenmeyen buluşları (keşifleri) tesadüfen bulma (yapma) hassasına sahip.

Adil Sönmez