KudoZ home » English to Turkish » Other

Severability

Turkish translation: Hukumlerin, davanin, etc. tefriki, (tefrik edilebilirligi), ayrilabilirligi (ayriligi).


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Severability
Turkish translation:Hukumlerin, davanin, etc. tefriki, (tefrik edilebilirligi), ayrilabilirligi (ayriligi).
Entered by: Mustafa Yuksel

06:20 Aug 19, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: Severability
Bir başlık olarak yazamam gerekiyor, çok acil
tataroglu
Hukumlerin, davanin, etc. tefriki, ayrilabilirligi (ayriligi),
Explanation:
Hukumlerin, davanin tefriki.
Selected response from:

Mustafa Yuksel
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2BölünebilirlikTurkish Translators Group
5 +1Severabilty =Adil Sönmez
3 +3Hukumlerin, davanin, etc. tefriki, ayrilabilirligi (ayriligi),Mustafa Yuksel
5Ayrılabilirliksevinc altincekic
5BÖLÜNEBİLİRLİKshenay kharatekin
1 +1eger bir anlaşma metni iseerhan ucgun


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
eger bir anlaşma metni ise


Explanation:
anlaşma hükümlerinin birbirlerinden ayrı mütalaa edilmesi anlamına gelir ki münferit hükümler olarak kullanabilirsin (tabi cevapta o derece acil oldu, biraz daha ayrıntılı bilgi verebilseydin daha fazla yardımcı olabilirdim)

erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mustafa Yuksel
27 mins
  -> sagolun, ancak daha anlaşma metni olup olmadığını bile bilmiyoruz.

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Ayrılabilirlik


Explanation:
Sözleşmelerde maddelerden birinin hukuka aykırı olması durumunda geçersiz kılınması diğer maddeleri etkilemediğinin belirtildiği maddedir genellikle. Ayrılabilirlik maddesi olarak çok karşılaştım.

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 181

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  erhan ucgun: ancak tam tercümesi buysa da biraz havada kalıyor gibi geldi.
4 mins
  -> ama kullanım bu

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Bölünebilirlik


Explanation:
Sözleşmelerde hükümlerinin birbirinden ayrılabilir olması; bir hükmün geçersizliğinin diğer hükümleri etkilememesi

Turkish Translators Group
PRO pts in pair: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  erhan ucgun: sevşnc hanımın kullandığı ifade için söulediklerim burada da geçerli
7 mins

agree  Mustafa Yuksel
10 mins

agree  shenay kharatekin: kesinlikle doğru, ben de aynı şekilde buldum
5 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Hukumlerin, davanin, etc. tefriki, ayrilabilirligi (ayriligi),


Explanation:
Hukumlerin, davanin tefriki.

Mustafa Yuksel
PRO pts in pair: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug: Tefrik veya tefrik edilebilirlik olarak kullanılıyor
1 hr
  -> sağolun

agree  1964
1 hr
  -> sağolun

agree  opedos
2 hrs
  -> sağolun

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Severabilty =


Explanation:
ayrılabilirlik, tefrik edilebelirlik

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug
3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
BÖLÜNEBİLİRLİK


Explanation:
TÜRKÇE bölünebilirlik
İNGİLİZCE severability
TÜRKÇE TANIM Sözleşmelerde hükümlerinin birbirinden ayrılabilir olması; bir hükmün geçersizliğinin diğer hükümleri etkilememesi
İNGİLİZCE TANIM
TÜRKÇE ÖRNEK
İNGİLİZCE ÖRNEK
KATEGORİ Hukuk






    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84