KudoZ home » English to Turkish » Other

It outlines your right

Turkish translation: çerçeve; anahatlar; özet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outline
Turkish translation:çerçeve; anahatlar; özet
Entered by: Özden Arıkan

22:03 Dec 5, 2003
English to Turkish translations [Non-PRO]
Other
English term or phrase: It outlines your right
it outlines your right
yeli
hakkınızın çerçevesini belirliyor
Explanation:
hakkınızın ne olduğunu belirliyor vs. gibi.

bir kez daha söylesem, gerçi bir ara dilimde tüy bitmişti bunu söylerken, bağlam!!!!!!!!!!

bağlam neden önemli???? çünkü metin içinde farklı anlamlar ortaya çıkabilir.

bu siz soruyu soran (asker) için özellikle çok ama çok önemli.

hem sorduğunuz soruları o kadar çabuk kabul etmeyin. biraz bekleyin. daha iyi fikri olan arkadaşlar ortaya çıkabilir.

şahsen ben sorunun derecelendirildiğini görünce, daha iyi fikrim olsa bile yanıt vermiyorum artık!!!!

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-12-05 22:10:47 GMT)
--------------------------------------------------

aaaaa Selçuk, aynı şeyleri söylemişiz ayol:)

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2003-12-05 22:13:15 GMT)
--------------------------------------------------

gördün mü bak yeli, bağlamla ne kadar değişiyor olay,

belli bir okul ile ilgili tercihinizi ifade etme hakkınızın ne olduğunu belirliyor diye çevrilebilir

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2003-12-05 22:13:56 GMT)
--------------------------------------------------

ayol dakika başı bir not ekleniyor, neler oluyor?
Selected response from:

sevinc altincekic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6hakkınızın çerçevesini belirliyorsevinc altincekic
5 +1haklanınızın anahatlarını veriyor (haklarınızı özetliyor)Adil Sönmez


Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
it outlines your right
hakkınızın çerçevesini belirliyor


Explanation:
hakkınızın ne olduğunu belirliyor vs. gibi.

bir kez daha söylesem, gerçi bir ara dilimde tüy bitmişti bunu söylerken, bağlam!!!!!!!!!!

bağlam neden önemli???? çünkü metin içinde farklı anlamlar ortaya çıkabilir.

bu siz soruyu soran (asker) için özellikle çok ama çok önemli.

hem sorduğunuz soruları o kadar çabuk kabul etmeyin. biraz bekleyin. daha iyi fikri olan arkadaşlar ortaya çıkabilir.

şahsen ben sorunun derecelendirildiğini görünce, daha iyi fikrim olsa bile yanıt vermiyorum artık!!!!

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-12-05 22:10:47 GMT)
--------------------------------------------------

aaaaa Selçuk, aynı şeyleri söylemişiz ayol:)

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2003-12-05 22:13:15 GMT)
--------------------------------------------------

gördün mü bak yeli, bağlamla ne kadar değişiyor olay,

belli bir okul ile ilgili tercihinizi ifade etme hakkınızın ne olduğunu belirliyor diye çevrilebilir

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2003-12-05 22:13:56 GMT)
--------------------------------------------------

ayol dakika başı bir not ekleniyor, neler oluyor?

sevinc altincekic
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  yeli
16 mins

agree  Özden Arıkan: burada kavga çıkmış, yine yetişemedim, tüh! çinliler der ki, ihtiyacı olana her gün bir kilo balık götüreceğine, balık tutmasını öğret. bir de tayfun'un bir sözü vardı...
39 mins
  -> kikir:)

agree  Emine Fougner
2 hrs

agree  ATB Translation
6 hrs

agree  Selcuk Akyuz
12 hrs

agree  shenay kharatekin: hakkınızla
1 day 14 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
it outlines your right
haklanınızın anahatlarını veriyor (haklarınızı özetliyor)


Explanation:
outline = ana hatlar (taslak, taslağını çizmek)

outline 1.
a) A general description covering the main points of a subject: an outline of American literature.
b) A statement summarizing the important points of a text.
c) A summary of a written work or speech, usually analyzed in headings and subheadings.
2.
2.A preliminary draft or plan, as of a project or proposal.
3.To give the main features or various aspects of; summarize: outlined the major provisions of the tax bill.

ana hatlarını veya ana amaçla rını vermek (özetlemek)


OUTLINE neden "çerçevedir" de "ana hatlar" değiildir.










Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
1 day 6 hrs