KudoZ home » English to Turkish » Other

babbles and vocalises

Turkish translation: mırıldanıp sesler çıkarmak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:babble and vocalise
Turkish translation:mırıldanıp sesler çıkarmak
Entered by: Özden Arıkan

22:01 Dec 9, 2003
English to Turkish translations [PRO]
English term or phrase: babbles and vocalises
she babbles and vocalises
yeli
mırıldanıp sesler çıkarmak
Explanation:
Bağlamı verseniz daha kolay olurdu ama bu da yardımcı olur belki
Selected response from:

AZRA AKARTUNA
Turkey
Grading comment
tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3mırıldanıp sesler çıkarmakAZRA AKARTUNA
4 +2anlamsız mırıldanma/heceleme (babble) ve sesler çıkarma
1964


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
mırıldanıp sesler çıkarmak


Explanation:
Bağlamı verseniz daha kolay olurdu ama bu da yardımcı olur belki

AZRA AKARTUNA
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 43
Grading comment
tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
3 mins
  -> sağolun, iyi çalışmalar

agree  Selcuk Akyuz
1 hr
  -> sağolun

agree  shenay kharatekin
16 hrs
  -> sağolun

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
anlamsız mırıldanma/heceleme (babble) ve sesler çıkarma


Explanation:
Psikiyatri sözlüğünde gelişim düzeyi öncesi çocuğun konuşma şekli olarak tanımlanmış anlamsız hece veya kelimelerin bir biri ardına eklenerek yapılan konuşma şekli. Vocalize sesler çıkarma ama şarkı şeklinde de olabilir.yani seslerle şarkı gibi terennüm etmesi
................................internetten
aylıktan itibaren, bebeğiniz kendisiyle konuşanlara tepki vererek sesler çıkarıyor mu, mırıldanıyor mu?
_____
_____

6 aylıktan itibaren, bebeğinizin mırıldanması 4 ayrı ses içeriyor mu?



1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
1 hr
  -> sağolun

agree  shenay kharatekin
16 hrs