KudoZ home » English to Turkish » Other

butter flavor

Turkish translation: Tereyağ aroması, lezzeti rayihası


08:09 Jan 23, 2004
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: butter flavor
Tere yağın üstünde bir yazı
xxxkvaloy
Turkish translation:Tereyağ aroması, lezzeti rayihası
Explanation:
Genelde ürünlerde .... aroması olarak geçiyor. Ancak bu tam karşılığı değil. Siz duruma göre kullanabilirsiniz. Tam karşılığı eski Türkçe bir kelime olan rayiha'dır ancak bunu da anlayacak kişi sayısı az dolayısıyla siz bilirsiniz.

Saygılarımla
Selected response from:

ATB Translation
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5Tereyağ aroması, lezzeti rayihası
ATB Translation
3 +4Treyağı aromalıRecep Recepov
3tereyağ lezzeti/tatı/çeşnisishenay kharatekin


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
Tereyağ aroması, lezzeti rayihası


Explanation:
Genelde ürünlerde .... aroması olarak geçiyor. Ancak bu tam karşılığı değil. Siz duruma göre kullanabilirsiniz. Tam karşılığı eski Türkçe bir kelime olan rayiha'dır ancak bunu da anlayacak kişi sayısı az dolayısıyla siz bilirsiniz.

Saygılarımla

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 88
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adil Sönmez: aroma, koku ve rayiha eş anlamlıdır
51 mins

agree  Selcuk Akyuz: tereyağı aromalı
6 hrs

agree  shenay kharatekin: Terem yağda olduğu gibi
1 day2 hrs

agree  Mehmet Şahin: tereyağ aroması
1 day3 hrs

agree  Özden Arıkan: aroma,koku,rayiha eşanlamlı değil; gerçi aroma, flavor'ın karşılığı da değil; flavor koku+tat içeriyor; ama gıda paketleri üzerinde kullanılan budur; gerçi tereyağının üstüne niye tereyağı tadında/kokusunda yazarlar? bu da bir merak ve hatta endişe konusu
1 day4 hrs

agree  Recep Recepov: Çünkü o sütten alınmakta olan yağ değil, onun için Hola hanım.
2 days3 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Treyağı aromalı


Explanation:

Tereyağı paketi üzerinde yazıyorsa, o zaman "Tereyağı aromalı" olarak yazacaksınız. Bire bir tercümesi yağ kokulu ya da aromalı demek olur. Ancak Türk Gıda kodeksine uygun olarak "Tereyağı aromalı" olur, kokulu ya da tadını veren yazılmaz. (butter flavor)

Saygılarımızla,

Recep.

Tere yağın üstünde bir yazı







Recep Recepov
Native speaker of: Native in TurkmenTurkmen, Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adil Sönmez: butter flavors; tereyağına lezzet (tat, çeşni) ve koku veren maddeler anlamına gelmekle beraber, günümüzde "Terayağ Aromalı" olarak çevrilmektedir.
36 mins
  -> Teşekkür ederiz. Recep.

agree  Feza Eruguz
3 hrs
  -> Teşekkür ederiz. Recep.

agree  senin
1 day41 mins
  -> Teşekkür ederiz. Recep.

agree  Galina Blankenship
10 days

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tereyağ lezzeti/tatı/çeşnisi


Explanation:
tereyağ çeşiti
Red house sözlüğü

shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84