KudoZ home » English to Turkish » Other

male

Turkish translation: Ben bir erkeğim.


01:37 Sep 12, 2001
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: male
ı am a male
engin
Turkish translation:Ben bir erkeğim.
Explanation:
-
Selected response from:

Ayce Yalcin
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Erkek
Ali Osman TEZCAN
5 +2erkek
Ali Osman TEZCAN
5 +2Ben bir erkeğim.
Ayce Yalcin
5erkek / er / babashenay kharatekin


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Ben bir erkeğim.


Explanation:
-

Ayce Yalcin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet Cevap doğru ama ingilizce olarak I am a man daha cok rastlanan bir şey
44 mins
  -> haklısın, teşekkürler

agree  shenay kharatekin
555 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
erkek


Explanation:


Ben bir erkeğim.
Yukarıdaki yanıtta Sayın Ungan'ın görüşü doğrudur. Tayfun Bey'in önerdiği "man" sözcüğü insan anlamına da gelir ve bu yönüyle kadınları da içerir.
Saygılar

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: No,Normal olarak ben erkeğim diye I am a man denir.Yani bir kadın bunu der mi?Diğeri,biyoloji/tıpta gecebilir.
2 hrs
  -> Lütfen aşağıdaki açıklamaya bakınız.

agree  shenay kharatekin
555 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Erkek


Explanation:
Ben bir erkeğim.

Man sözcüğünün ERKEK anlamına geldiği herkesçe bilinir şüphesiz.(Bu yönüyle Sayın Torunoğlu'nun yanıtı doğrudur) ama dikkat edilmesi gereken aynı sözcüğün aynı zamanda şu anlamlara da geldiğidir:
1. adam, erkek, yetişkin eril kimse;
2. insan, kimse, kişi,
3. genel olarak erkekler
4. insanoğlu, ademoğlu, beşer, insan türü,
5. koca, (erkek) eş, sevgili, aşıki bir kadının birlikte yaşadığı erkek
6. adam, erkek işçi, erkek eleman, alçak rütbeli asker,
7. mert, yiğit, erkek adam,
8. uygun kişi,
9. bir üniversitenin şimdiki veya eski öğrencisi
10. Bir adama öfkeyle hitap ederken kullanılır "Be adam!" gibi
11. arkadaş,
12. satranç taşı veya tavla pulu,
13. Vs.
Anlamı böylesine çok alanlarda kullanılan bu sözcük için şu açıklama da var: "Birçok kimse, özellikle de kadınlar man sözcüğünü "insanlar anlamında kullanmaktan hoşlanmazlar. Bunun yerine şu sözcükleri tercih ederler: humans, human beings, the human race, people." Ama hoşlanılsa da hoşlanılmasa da böyle bir anlamı da var.
MALE sözcüğüne gelince:
1. Erkek, eril, cinsiyeti doğum yapmaya elverişli olmayan, bir erkeğe özgü, erkeğe uygun olan,erkek insan veya hayvan.

KAYNAK: LONGMAN-METRO BÜYÜK İNGİLİZCE TÜRKÇE SÖZLÜK.

Bu açıklamalardan sonra MALE sözcüğünün erkek anlamına daha uygun olduğunu ve karşıtının da FEMALE olduğunu sunarım.
Saygılarımla



Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Katılıyorum.Formlarda Male/female diye sorulur ama I am male biraz kaba kaçabilir.
1 hr

agree  shenay kharatekin
555 days

555 days   confidence: Answerer confidence 5/5
erkek / er / baba


Explanation:
Ben bir erkeğim


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84