Eraser refill

Turkish translation: silgi yedeği

English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing
English term or phrase: Eraser refill
Nobo Chalkmarkers White
Nobo Chalkmarkers 4 mm Nib White (3)
Leaves no floating dust residue, ideal for areas where Health and Safety is a concern.
Suitable for non-porous surfaces, such as glass.
Comprising 3 dry-erase markers, an eraser, eraser refills and 125ml board cleaning spray, the Nobo Whiteboard Starter Kit contains all you need for use and maintenance of your whiteboard.
Whiz
Turkey
Turkish translation:silgi yedeği
Explanation:
Buradaki kullanımıyla yedek silgi de denebilir ancak genelde "xxx refill" Türkçe'de "xxx yedeği" şeklinde kullanılır.
Aşağıda bir örnek verdim, pek çok başka örneği de internette bulabilirsiniz.
Selected response from:

Elif Baykara
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2silgi yedeği
Elif Baykara
4 +1yedek silgi süngeri / keçesi
Haluk Aka


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eraser refill
silgi yedeği


Explanation:
Buradaki kullanımıyla yedek silgi de denebilir ancak genelde "xxx refill" Türkçe'de "xxx yedeği" şeklinde kullanılır.
Aşağıda bir örnek verdim, pek çok başka örneği de internette bulabilirsiniz.


    https://www.hepsiburada.com/graf-von-faber-castell-versatil-kalem-5-li-silgi-yedegi-188631-pm-HB000004KXRO
Elif Baykara
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Haluk Aka
1 hr

agree  Salih1946
3 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eraser refill
yedek silgi süngeri / keçesi


Explanation:
Silginin tamamından değil, sadece silmeye yarayan yüzeyinin (ki bu sünger de olabilir, keçe de olabilir) yedeğinden bahsedildiği için yedek silgi süngeri (veya keçesi) şeklinde kullanılması daha uygun olabilir diye düşünüyorum. Google'da whiteboard eraser refill şeklinde aratırsanız, beyaz tahta silgilerinin ya süngerli, ya keçeli tip olduğunu ve sadece sünger / keçe kısmının refill olarak satıldığını, eskidikçe sadece sünger / keçe kısmın değiştirildiğini göreceksiniz.


    https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab&biw=1304&bih=694&tbm=isch&sa=1&ei=CyqMWtGmIY-SkwWk_63wCA&q=whiteboard+eraser+refill&oq=whi
Haluk Aka
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elif Baykara: Genel olarak dediğinize katılıyorum. Ancak burada ürünün keçeli mi süngerli mi olduğu belirtilmemiş. O nedenle ben daha genel bif ifadeyi tercih ettim. EDİT: keçeli ise doğru karşılık dediğiniz gibi yedek silgi keçesi.
1 hr
  -> Nobo Chalkmarkers diye aratıldığında keçeli olduğu görülüyor :) yedek olan silginin tamamı değil, değiştirilebilir kısmı, bunun önemli olduğunu düşündüğüm için alternatif koydum. Yoksa niyetim sizi küstürmek değil :)