KudoZ home » English to Turkish » Philosophy

the Praise resulting from and due to his Wisdom

Turkish translation: Hikmetinin sonucu ve gereği olan övgü


08:21 Sep 7, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Philosophy
English term or phrase: the Praise resulting from and due to his Wisdom
Benjamin Franklin Tanrı'ya olan inanışını tarif ediyor:

Next to the Praise resulting from and due to his Wisdom, I believe he is pleased and delights in the happiness of those he has created.....
eozge
Turkey
Turkish translation:Hikmetinin sonucu ve gereği olan övgü
Explanation:
İnanıyorum ki [Tanrı] hikmetinin sonucu ve gereği olan övgüden başka, yarattıklarının mutluluğundan da keyif ve zevk alıyor.
Selected response from:

Mehmet Ali Bahıt
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Hikmetinden ötürü ve hikmeti için etmiş olduğum şükür
demiralp
5Bilgeliğinden kaynaklanan övgü sayesinde..
Salih1946
5bilgeliğinin sonucu ve gereği olan övgü
Özgür Salman
4Hikmetinden, hikmetinin bir sonucu olarak kaynaklanan hamdüsenâ
Ozgur Demirel
4Hikmetinin sonucu ve gereği olan övgüMehmet Ali Bahıt


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the praise resulting from and due to his wisdom
Hikmetinin sonucu ve gereği olan övgü


Explanation:
İnanıyorum ki [Tanrı] hikmetinin sonucu ve gereği olan övgüden başka, yarattıklarının mutluluğundan da keyif ve zevk alıyor.

Mehmet Ali Bahıt
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: teşekkürler...


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
the praise resulting from and due to his wisdom
bilgeliğinin sonucu ve gereği olan övgü


Explanation:
"Bilgeliğinin sonucu ve gereği olan övgü/şükür..."

Kısa bir ifade olarak böyle denebilir.



--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2011-09-07 08:27:22 GMT)
--------------------------------------------------

İlahi bir varlıktan bahsediliyorsa "bilgeliğinin" yerine "ilminin" demek daha doğru olabilir.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2011-09-07 08:41:55 GMT)
--------------------------------------------------

Zira bilgelik deyince, zaman içerisinde gelişmiş bir yeti veya özellik anlaşılırken, ilim kelimesi örneğin tasavvufta yaratıcıya atfedilir.

Özgür Salman
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
the praise resulting from and due to his wisdom
Bilgeliğinden kaynaklanan övgü sayesinde..


Explanation:
Imho

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the praise resulting from and due to his wisdom
Hikmetinden, hikmetinin bir sonucu olarak kaynaklanan hamdüsenâ


Explanation:
İçiçe olan sebeplendirmeyi kademelendirmek mümkün kanısındayım.

Praise ve Wisdom'ın ikisinin de teolojik jargondaki ifadelerinin kullanıldığı ise açık.

Çevirdiğim cümleye de bakınız isterseniz.

Example sentence(s):
  • Hikmetinden, hikmetinin bir sonucu olarak kaynaklanan hamdüsenânın yanısıra, yarattıklarının mutluluğuyla keyif bulduğuna ve hoşnut olduğuna inanıyorum.
Ozgur Demirel
Belgium
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
the praise resulting from and due to his wisdom
Hikmetinden ötürü ve hikmeti için etmiş olduğum şükür


Explanation:
"Next to the Praise resulting from and due to his Wisdom," tümcesini bütün olarak "Hikmetinden ötürü ve hikmeti için etmiş olduğum şükürden hemen sonra," olarak çevirmek uygun olur düşüncesindeyim.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days10 hrs (2011-09-10 18:31:13 GMT)
--------------------------------------------------

"Hikmetinden ötürü ve hikmeti için hamd etmemin yanında" daha doğru olacak sanırım. Hamd, şükür etmenin ve övgünün de ötesinde daha güçlü anlam içeriyor ve "praise için daha uygun düşüyor. Özgür Demirel'e ve Recep Kurt'a teşekkür ederim.

http://nedir.antoloji.com/hamd/

demiralp
Turkey
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Recep Kurt: "sonra" yerine "yanında" gibi bir ifade daha doğru olabilir belki...
18 hrs