KudoZ home » English to Turkish » Philosophy

too careful

Turkish translation: ne kadar dikkatli olsak az


09:21 Sep 16, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Philosophy
English term or phrase: too careful
Since the foundation of all happiness is thinking rightly, and since correct action is dependent on correct opininon, we cannot be too careful in choosing the value system we allow to govern our thoughts and actions.

buradaki we cannot be too careful un çevirisinin nasıl olabileceği konusundaki fikirlerinizi bekliyorum
eozge
Turkey
Turkish translation:ne kadar dikkatli olsak az
Explanation:
ne kadar dikkatli/temkinli olsak azdır

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2011-09-16 09:24:26 GMT)
--------------------------------------------------

Bu bir kalıp. Ne kadar dikkat etsek de aşırı olmaz, dolayısıyla ne kadar dikkat edersek o kadar iyi olur diyor.
Selected response from:

Özgür Salman
Turkey
Grading comment
Teşekkürler. Tahmin ediyordum ama şimdi emin oldum.
Bu arada aliyucel bey teşekkürler uyarı için, çünkü bu 'PRO' meselesini gözden kaçırarak hızlı hızlı yolluyormuşum sorularımı.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5ne kadar dikkatli olsak az
Özgür Salman
5dikkatli de (olamayız)
Salih1946
4yeterince dikatli (olamayız)
Nigar Mancini
3aşırı dikkatli
ATIL KAYHAN


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
ne kadar dikkatli olsak az


Explanation:
ne kadar dikkatli/temkinli olsak azdır

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2011-09-16 09:24:26 GMT)
--------------------------------------------------

Bu bir kalıp. Ne kadar dikkat etsek de aşırı olmaz, dolayısıyla ne kadar dikkat edersek o kadar iyi olur diyor.

Özgür Salman
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler. Tahmin ediyordum ama şimdi emin oldum.
Bu arada aliyucel bey teşekkürler uyarı için, çünkü bu 'PRO' meselesini gözden kaçırarak hızlı hızlı yolluyormuşum sorularımı.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aliyucel: Kesinlikle. Soru PRO mudur tartışılır tabii :)
0 min
  -> Teşekkürler :)

agree  Dagdelen
1 min
  -> Teşekkürler.

agree  Nigar Mancini
16 mins
  -> Teşekkürler.

agree  Eser Perkins
13 hrs
  -> Teşekkürler.

agree  Aysegul_Sec
2 days 7 hrs
  -> Teşekkürler.

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yeterince dikatli (olamayız)


Explanation:
diğer bir öneri....

Nigar Mancini
Italy
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dikkatli de (olamayız)


Explanation:
Imho

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aşırı dikkatli


Explanation:
... aşırı dikkatli olamayız ...
Yani ne kadar dikkatli olursak olalim aşırıya kaçamayız, bu işin aşırısı olmaz, ne kadar bol olursa o kadar iyi olur, anlamlarinda...

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Eser Perkins