KudoZ home » English to Turkish » Psychology

gross motor delay

Turkish translation: kaba motor gelişimde gecikme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gross motor delay
Turkish translation:kaba motor gelişimde gecikme
Entered by: Özden Arıkan

23:31 Dec 8, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: gross motor delay
çocuğun fiziksel gelişimiyle ilgili olsa gerek
yeli
büyük motor gelişiminde gecikme
Explanation:
bence daha uygun
Selected response from:

zeyneph
Turkey
Grading comment
tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1genel hareketsel gelişme gecikmesi
Emine Fougner
5 +1Genel motor gecikme
ATB Translation
5kaba motoropedos
5büyük motor gecikmeAdil Sönmez
5büyük motor gelişiminde gecikmezeyneph
4motor işlevlerin özgün gelişimsel bozukluğuOzge Akin


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
genel hareketsel gelişme gecikmesi


Explanation:
Genel hareketsel gelişme gecikmesi
gross: toplam, brüt, genel
motor: hareket ettirici


Emine Fougner
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Genel motor gecikme


Explanation:
Saygılarımla,

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
büyük motor gecikme


Explanation:

gross motor = bülük motor
Source: http://www.artlex.com/ArtLex/Gm.html
Larger movements of the body. Large motor skills typically develop at a certain pace in childhood, preceding and alongside the development of fine motor skills.

fine motor = küçük motor
Source: http://www.artlex.com/ArtLex/Fi.html
Small movements, especially in the hands. Small motor skills typically develop at a certain pace in childhood, following and alongside the development of gross motor skills.





Adil Sönmez

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
büyük motor gelişiminde gecikme


Explanation:
bence daha uygun

zeyneph
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
tesekkurler

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motor işlevlerin özgün gelişimsel bozukluğu


Explanation:
Motor beceriksizlik; nonspesifik ve nörolojik veya fiziksel olarak görülmediğinden iyi tanımlanmamıştır. “Nonspesifik nöromotor defisit” terimi; uyum becerileri, akademik performans veya genel çıkışın (output) işlevsel bozulmasına yol açan motor hareketliliğin ve postürün gelişimsel gecikmesini yansıtmakta kullanılır. Motor koordinasyon becerilerinin gelişiminde, herhangi bir nörolojik hastalık ile açıklanamayan sorunlar, yıllar içinde “beceriksiz çocuk sendromu”, “konjenital beceriksizlik”, “psikomotor sendrom”, “gelişimsel dispraksi”, “motor işlevlerin özgün gelişimsel bozukluğu” ve “gelişimsel koordinasyon bozukluğu” gibi değişik isimler almıştır. Herhangi bir sınıflandırma sisteminde yer almamasına karşın “beceriksiz çocuk sendromu”, ICD-10’da tanımlanan “motor işlevlerin özgün gelişimsel bozukluğu” ve DSM-IV’de yer alan “gelişimsel koordinasyon bozukluğu” en sık kullanılan isimlerdir. Zaman içinde Tablo-I’de sıralanan terimler nonspesifik motor defisitler ve motor beceriksizlik yerine kullanılmıştır.

Kaynak: http://www.gata.edu.tr/dahilibilimler/cocukruh/motor.htm

Ozge Akin

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
kaba motor


Explanation:
uzun süredir siteye girmemiştim...şöyle bir bakayım dedim....tıbbi çeviriler maalesef çok komik...tıbbi çeviri yapan arkadaşların bir hekim arkadaşa danışmalarını şiddetle tavsiye ederim...."büyük motor" terimi türkçe tıbbi terminolojide hiçbir anlam ifade etmez..."gross motor" teriminin tam karşılığı "kaba motor" dur ve yürümek,oturmak,kalkmak gibi kaba hareketleri ifade eder."fine motor" karşılığı ise "ince motor" dur...."çay karıştırmak","piyano çalmak","yazı yazmak" ince motora örnek verilebilir....bazı nörolojik hastalıklar ince motor yeteneğin kaybı ile giderken bazıları kaba motor kaybıyla gider...

opedos