being ”between trapezes

Turkish translation: Havada kalma

11:21 Aug 3, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Psychology / being between trapezes
English term or phrase: being ”between trapezes
Cümlede geçtiği yer şöyle;

They resist the chaos and emptiness of the neutral zone-a state that has been compared to being ”between trapezes."
nderel
Turkish translation:Havada kalma
Explanation:
"Havada kalma" durumuna benzetilen tarafsız bölgede, kaos ve boşluğa direnirler.
Selected response from:

Metin Demirel
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Havada kalma
Posted via ProZ.com Mobile
Metin Demirel
5Kararsızlık
Salih1946
5"trapezler arası" durum
Ali Göznek
4aradalık
onur ilter
2havada trapez değiştirirken
Elif Baykara Narbay


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
havada trapez değiştirirken


Explanation:
Teknik bir karşılığı var mı bilmiyorum ama anlamı bu.

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2018-08-03 12:04:05 GMT)
--------------------------------------------------

geçici boşluk gibi bir nevi.

Elif Baykara Narbay
Turkey
Native speaker of: Turkish
Notes to answerer
Asker: İKİ ARADA BİR DEREDE KALMAK DİYE ÇEVİRDİM AMA GEEN CEVAPLARA GÖRE BUNU DA DEĞERLENDİRECEĞİM. TEŞEKKÜRER


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
"trapezler arası" durum


Explanation:
They resist the chaos and emptiness of the neutral zone-a state that has been compared to being ”between trapezes.
Nötr bölgenin kaosuna ve boşluğuna direnirler- "trapezler arası" durumla kıyaslanan bir durum.

Ali Göznek
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Havada kalma


Explanation:
"Havada kalma" durumuna benzetilen tarafsız bölgede, kaos ve boşluğa direnirler.

Metin Demirel
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elif Baykara Narbay
1 hr

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Kararsızlık


Explanation:
Konuya (Piskoloji) uygun tanım bu olabilir, mecazi anlamda kullanılmış bir deyim bu.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

3 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aradalık


Explanation:
"aradalık" ya da "aradalık hali" derdim

buna in-between olma da diyebiliriz. bir trapezden diğerine geçmediğiniz sürece, sıkıca tuttuğunuz trapez sizi güvende tutuyor ancak hiçbir yere taşımıyordur. aynı mesafeyi gidip gelirsiniz; bu da bir güven sanrısıdır aslında. tutunulan trapez takılı kalınan güven halidir, ilerlemenin zıttıdır. trapezler arasında olmak yani "aradalık" hali mantıklı kullanıldığı durumda fayda bile sağlayabilir.
Trapezden trapeze ilerleme hali nihayetinde bir geçiş yani transition sürecidir. Bu süreci tamamlayana kadar geçen, trapezden ayrılıp diğer trapeze tutunana kadarki vakit işte bu "aradalık" halidir.

onur ilter
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Turkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search