KudoZ home » English to Turkish » Real Estate

expanded

Turkish translation: genişlemiştir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:expanded
Turkish translation:genişlemiştir

19:05 Aug 21, 2014
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2014-08-24 20:54:08 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Real Estate
English term or phrase: expanded
Aslında bu kez sormak istediğim şey içinden çıkamadığım bir cümle.

Under Istanbul’s regeneration project, areas of substandard and/or illegal housing plan to be cleared opening up potential new commercial expansion areas internally to the west as the district has until date expanded within a confined strip in parallel to Büyükdere Cd.


"expanded" burada tarihin uzatılması anlamında mı? Caddenin paralelinde bulunanlar "standartın altında ve/veya usulsüz yerleşim planı olan bölgeler" mi? Cümleye baktıkça daha çok aklım karıştı. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler.
Babelfisk
Germany
genişlemiştir
Explanation:
tarih değil,
mahalle genişlemiş.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2014-08-21 19:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

bugüne kadar
bu tarihe kadar
Selected response from:

Ali Bayraktar
Turkey
Grading comment
sağolun, çok teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1genişlemiştirAli Bayraktar
5 +1Büyüdü / gelişti
Salih1946
4gelişim göstermiştir
Zeki Guler


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
genişlemiştir


Explanation:
tarih değil,
mahalle genişlemiş.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2014-08-21 19:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

bugüne kadar
bu tarihe kadar

Ali Bayraktar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
sağolun, çok teşekkürler.
Notes to answerer
Asker: Bu durumda until date kısmını nasıl çevirirsiniz?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Raffi Jamgocyan
1 hr
  -> Teşekkürler

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Büyüdü / gelişti


Explanation:
Orijinal metin kurgulama olarak 2 noktada yanlış (kelime noksanlığı var)

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: teşekkürler.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gulay Baran
45 mins
  -> Teşekkür ederim.

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gelişim göstermiştir


Explanation:
... İstikametinde/yönünde gelişim kaydetmiştir.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2014-08-21 20:05:26 GMT)
--------------------------------------------------

- Expanded burada tarih anlamında değil, kentleşmenin yayılması, gelişim göstermesi anlamındadır.
- "standartın altında ve/veya usulsüz yerleşim planı olan bölgeler" ise Büyükdere cd. civarı değil, şehrin batı aksı/bölgeleridir:

İstanbulticari açıdan bugüne kadar Büyükdere caddesine paralel küçük bir bölgede gelişim kaydetmiştir. Bundan sonra ise, yeni hazırlanan bir (İstanbul'un yenilenmesi projesi) çerçevesinde, artık Büyükdere cd civarı değil, şehrin batı istikametindeki geri kalmış, standartların altındaki semtler kentsel dönüşüme sokulmak suretiyle temizlenecek ve buralarda yeni ticari merkezler ve kaliteli yerleşim birimleri inşa edilecektir.

Zeki Guler
Ireland
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: teşekkürler