KudoZ home » English to Turkish » Religion

Congregationalist

Turkish translation: Kongregasyon kilisesinden / kilisesine bağlı


23:08 Dec 10, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Religion
English term or phrase: Congregationalist
The so-called Great Awakening started in New Jersey with the Presbyterian evangelist Gilbert Tennent, but was quickly taken up in New England by the famous Congregationalist theologian Jonathan Edwards, followed by George Whitfield......
Nilgün Bayram
Turkey
Turkish translation:Kongregasyon kilisesinden / kilisesine bağlı
Explanation:
Jonathan vb...

bunu da Presbiteryen, Anabaptist, Evangelist falan gibi düşünmekte fayda var; Türkçe karşılık önermek bana kalırsa anlamsız çünkü herhangi bir şekilde işimize yaramayacağı gibi, bu karşılık, ne olduğunu merak edip de arayacak olanın referanslarını da ortadan kaldırıyor. Bir de bu Kongregasyon tarihinde mevzu epeyce karışık, Amerikan devrim tarihine falan da bağlanıyor. Wikipedia epeyce ayrıntılı anlatmış.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-11 07:15:48 (GMT)
--------------------------------------------------

gözden kaçabilir diye NOT: yukarıda verdiğim linkte iki tane http:// olmuş, o yüzden üstüne tıklayınca açılmıyor, copy-paste yapmak lazım, yoksa adres doğru.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-11 10:41:48 (GMT)
--------------------------------------------------

yani aşağıda verdiğim linkte :pp
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Hepinize çok teşekkürler. Kongregasyonalist olarak Diyanet'in sitesinde buldum ve öyle kullandım. Verdiğin link faydalı oldu, sağol Xola.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Kongregasyon kilisesinden / kilisesine bağlı
Özden Arıkan
4 +1Congregationalist
Önder Öztürkçü
3 +2cemaatçi
Selcuk Akyuz


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
congregationalist
cemaatçi


Explanation:
TDK, İngilizce-Türkçe Sözlük

congregational: sf. 1. toplumsal, topluluğa/cemaate ait, 2. cemaatçi, yönetimi cemaatin elinde olan. 3. congregationalism: cemaatçilik, her cemaati bağımsız sayan kilise yönetimi, 4. congregationalist: cemaatçi, 5. congregationaly: topluca, toplumla, cemaatle birlikte, cemaatçi olarak.


The Oxford World Encyclopaedia

Congregationalist
A supporter of a form of church organization in which each local church is independent. The system derives from the belief that Jesus Christ is the sole head of his church, and it is held to represent the original form of the church's organization. Known at different times in England as Separatists or Independents, they can be traced back to the 16th century followers of Robert Browne, who broke
with the Anglican Church. Driven underground by persecution, they resurfaced in 17th century Holland and America. They were among the Pilgrim Fathers who sailed to the New World in 1620. Meanwhile in England, after figuring prominently in the New Model Army, they enjoyed freedom of worship under Oliver Cromwell. This was
abolished by the 1662 Act of Uniformity, then restored by the 1689 Toleration Act. In America they were allowed freedom of worship. Keen educationists, they played a major part in founding the universities of Harvard (1636) and Yale (1701).


Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATB Translation
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  rusen
14 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Kongregasyon kilisesinden / kilisesine bağlı


Explanation:
Jonathan vb...

bunu da Presbiteryen, Anabaptist, Evangelist falan gibi düşünmekte fayda var; Türkçe karşılık önermek bana kalırsa anlamsız çünkü herhangi bir şekilde işimize yaramayacağı gibi, bu karşılık, ne olduğunu merak edip de arayacak olanın referanslarını da ortadan kaldırıyor. Bir de bu Kongregasyon tarihinde mevzu epeyce karışık, Amerikan devrim tarihine falan da bağlanıyor. Wikipedia epeyce ayrıntılı anlatmış.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-11 07:15:48 (GMT)
--------------------------------------------------

gözden kaçabilir diye NOT: yukarıda verdiğim linkte iki tane http:// olmuş, o yüzden üstüne tıklayınca açılmıyor, copy-paste yapmak lazım, yoksa adres doğru.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-11 10:41:48 (GMT)
--------------------------------------------------

yani aşağıda verdiğim linkte :pp


    Reference: http://en2.wikipedia.org/wiki/Congregationalist_Church
Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 35
Grading comment
Hepinize çok teşekkürler. Kongregasyonalist olarak Diyanet'in sitesinde buldum ve öyle kullandım. Verdiğin link faydalı oldu, sağol Xola.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TurkishEnglish.com Inc.
7 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Congregationalist


Explanation:
Türkçesi yok. Puriten akımın temsilcilerinden birinin üyesi. Her cemaati bağımsız sayan bir kilise idare sistemini benimseyen akımın bir temsilcisi anlamında

Önder Öztürkçü
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TurkishEnglish.com Inc.
7 hrs
  -> Teşekkürler