KudoZ home » English to Turkish » Science

the green head, and the hooker's tacking

Turkish translation: hani bağlam????


20:49 Dec 19, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Science
English term or phrase: the green head, and the hooker's tacking
the green head, and the hooker's tacking
altindal
Turkey
Turkish translation:hani bağlam????
Explanation:
ben vereyim olur mu?
Riders to the Sea
John Millington Synge'in bir oyunundan
Nora adlı kız konuşuyor:
"He went down to see would there be another boat sailing in the week, and I'm thinking it won't be long till he's here now, for the tide's turning at the green head, and the hooker's tacking from the east."

green head: büyük olasılıkla yeşil burun, çünkü olay bir adada geçiyor... bütün oyunu okuyacak vaktim olmadı, olsaydı da kesin bir yanıt verirdim

hooker: a one-masted fishing boat used on the English and Irish coasts; also : a small clumsy boat (m-w.com) balıkçı teknesi

to tack: (yelkenli) volta vurmak, tiramolaya yükselmek (Redhouse)

puzzle'ın parçaları benden, birleştirmesi bağlamı vermeyen arkadaştan!!!




--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2003-12-19 21:52:10 GMT)
--------------------------------------------------

bir şey unuttum söylemeyi. bağlamı bulmadan önce anlam şuydu:
yeşil baş, fahişenin voltası:)
Selected response from:

sevinc altincekic
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4hani bağlam????sevinc altincekic
3yeşil tepe ve balıkçı gemisi gidiyor.shenay kharatekin


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
hani bağlam????


Explanation:
ben vereyim olur mu?
Riders to the Sea
John Millington Synge'in bir oyunundan
Nora adlı kız konuşuyor:
"He went down to see would there be another boat sailing in the week, and I'm thinking it won't be long till he's here now, for the tide's turning at the green head, and the hooker's tacking from the east."

green head: büyük olasılıkla yeşil burun, çünkü olay bir adada geçiyor... bütün oyunu okuyacak vaktim olmadı, olsaydı da kesin bir yanıt verirdim

hooker: a one-masted fishing boat used on the English and Irish coasts; also : a small clumsy boat (m-w.com) balıkçı teknesi

to tack: (yelkenli) volta vurmak, tiramolaya yükselmek (Redhouse)

puzzle'ın parçaları benden, birleştirmesi bağlamı vermeyen arkadaştan!!!




--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2003-12-19 21:52:10 GMT)
--------------------------------------------------

bir şey unuttum söylemeyi. bağlamı bulmadan önce anlam şuydu:
yeşil baş, fahişenin voltası:)

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 181
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: soruyu soran arkadaşımız, sorduğu haliyle cevap almasının, sen metni bilmeseydin veya ulaşamasaydın mümkün olamayacağını umarım anlamıştır.
8 mins
  -> ah ne şanslı o arkadaş bir bilse, bugün 1 aylık işkence çevirimi teslim etmenin mutluluğuyla aklımı kullanabilmişemdir:)

agree  Evren Serbest: kıssadan hisse !
26 mins
  -> :) thanks

agree  Senem Mintaş: Cevap vermek için gösterdiğiniz zahmetin onda birinin soru sorarken verilmesini istemek kabalık mı olur acaba? Aklınıza ve elinize sağlık!
2 hrs
  -> çok teşekkür ederim

agree  Gaye Terzioglu-Booth: :)
4 hrs
  -> ayol sen nerelerdesin? thanks very much

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
yeşil tepe ve balıkçı gemisi gidiyor.


Explanation:
Aradığınız terim: hooker, 5 sonuç bulundu.
İngilizce Türkçe Kategori
Hata
hooker fahişe İş Dünyası Bildir!
hooker sokak kadını İş Dünyası Bildir!
hooker gizli bir güçlük İş Dünyası Bildir!
hooker bir iş anlaşmasının çekici gelen özelliği İş Dünyası Bildir!
hooker balıkçı gemisi İş Dünyası Bildir!



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84