KudoZ home » English to Turkish » Slang

daddy issues

Turkish translation: babasıyla sorunları olmayan biri


16:13 Sep 7, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Slang
English term or phrase: daddy issues
Girl 1 - So, what things are going well with Charlie?
Girl 2 - Three dates.
Girl 1 - Oh, so it's pretty much run it's course.
Girl 2 - What's that supposed to mean?
Girl 1 - It's just that three dates with you is like six months with a normal person. I'm sorry. I didn't mean normal. I mean for someone who's not plagued with "daddy issues".

Anlamı açık, yalnız bunu en iyi şekilde yansıtacak kısa ve öz (alt yazı olduğu için kısa tutmam gerekiyor) bir deyiş arıyorum. Herkese şimdiden teşekkürler.
Eser Perkins
Turkey
Turkish translation:babasıyla sorunları olmayan biri
Explanation:
olabilir belki
Selected response from:

aliyucel
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Babalık konuları
Salih1946
4 +1baba şefkati (arayan)
Recep Kurt
4pedersel sıkıntılar
Ozgur Demirel
4baba takıntlı
Özgür Salman
3 +1babasıyla sorunları olmayan biri
aliyucel
4"baba sorunları"
Nigar Mancini
4peder derdi
Yigit Ati
3baba meseleleri
Emin Arı


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
peder derdi


Explanation:
Olabilir belki... "peder derdi" olmayan biri için....

Yigit Ati
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler.


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
babasıyla sorunları olmayan biri


Explanation:
olabilir belki

aliyucel
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ayse mergenci
3 hrs
  -> Teşekkür ederim.

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"baba sorunları"


Explanation:
....derdim.

Nigar Mancini
Italy
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler.


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
baba takıntlı


Explanation:
Issues'dan neyi kastettiğini bilmek daha iyi olurdu. Mesela kızın babası mı yok, yoksa babasına aşırı mı bağlı ya da Elektra kompleksi gibi bir durum mu var?

Yer çok darsa yaratıcı bir çözüm olarak "babadan sakat" bile denebilir, altyazıda bu şekilde tırnak içinde yazarak :=)

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2011-09-07 16:22:29 GMT)
--------------------------------------------------

Yani kafadan sakatı çağrıştırır şekilde...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2011-09-07 16:28:56 GMT)
--------------------------------------------------

Tırnak içinde yazarsanız sorun olmaz bence. Altyazıda böyle imalı, kinayeli veya bilerek yanlış yazdığınız kelimeleri tırnak içine aldığınız zaman orada bir hinlik olduğu anlaşılır :)

Özgür Salman
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler.

Asker: Yanlış anlaşılmayacağını bilsem "babadan sakat"çok iyi olurdu. :)


58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Babalık konuları


Explanation:
Imho

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler.


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pedersel sıkıntılar


Explanation:
Evet, kulağa çok tuhaf, hatta her şeyin sonuna -sel -sal getirilmesi sorununu içeren bir çeviri gibi geliyor ama günlük, hatta argoya kaçan bir deyim olduğu için ve altyazı olduğunu belirtmeniz itibariyle kafamda böyle arkadaş arası bir diyalog canlandı. Nâçizâne, cümlenin çevirisi içerisinde daha açıklayıcı olabilir.

Example sentence(s):
  • Şöyle ki seninle üç buluşma normal bir insanla 6 ay geçirmek gibi. Pardon. Normal demek istemedim. Hani pedersel sıkıntılarla boğuşmayan birisi için demek istedim.
Ozgur Demirel
Belgium
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim.


14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
baba meseleleri


Explanation:
imho

Emin Arı
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
baba şefkati (arayan)


Explanation:
"daddy issues" olan biri babasından görmediği şefkati kendinden yaşça çok daha büyük kişilerle birlikte olmak suretiyle gidermeye çalışan kişidir...
"I mean for someone who's not plagued with "daddy issues"=
"Yani sürekli olarak (çıktığı kişilerde) baba şefkati arayışında olmayan biri" denilebilir...
P.S. "babadan sakat" süper olurdu aslında, şayet başka yerlerde de baba şefkatinden/ilgisinden yoksun olduğunu vurgulayan bölümler varsa....


Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gannush: correct
1 day 41 mins
  -> Teşekkürler