KudoZ home » English to Turkish » Slang

gazump

Turkish translation: Bir çeşit fırsatçılık /Fiyat artırma


03:53 Sep 26, 2001
English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Slang
English term or phrase: gazump
cinema
nilgn
Turkish translation:Bir çeşit fırsatçılık /Fiyat artırma
Explanation:


to cheat by raising the price originaly agreed upon
Türkçe sözlükte
satış mumamelelerini yapmaktayken gayrimenkul fiyatını yükseltmek
Film ile ilgisi ne anlayamadım ama orjinal anlamı her iki durumda da üzerinde anlaşılan fiyattan cayarak yeni fiyat istemek demek
(Karaborsacılık değil ama fırsatçılık)
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Bir çeşit fırsatçılık /Fiyat artırma
1964
5satış muameleleri yapılmaktayken gayri menkulün fyatını yükseltmekshenay kharatekin
4 +1Fiyat artırma
MURAT TUKEL
5 -1Spekülasyon
serdar


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Bir çeşit fırsatçılık /Fiyat artırma


Explanation:


to cheat by raising the price originaly agreed upon
Türkçe sözlükte
satış mumamelelerini yapmaktayken gayrimenkul fiyatını yükseltmek
Film ile ilgisi ne anlayamadım ama orjinal anlamı her iki durumda da üzerinde anlaşılan fiyattan cayarak yeni fiyat istemek demek
(Karaborsacılık değil ama fırsatçılık)


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
541 days

agree  Özden Arıkan: bu da kapansın
1371 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Fiyat artırma


Explanation:
Gazump: "When the price for real estate or land is raised to a higher price that was verbally agreed on before.
It is basically raising the price just before the papers are signed and the deal is delivered."(see reference)
Türkçesi, gayrimenkul işlemleri sırasında usüle aykırı olarak fiyat artırma. Ingilizcede bir nevi argo("slang"), tam Türkçe karsiligi olmayabilir.



    Reference: http://baystreet.investopedia.com/
    Reference: http://baystreet.investopedia.com/terms/g/gazump.asp
MURAT TUKEL
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
541 days

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Spekülasyon


Explanation:
Fiyat arttırımının yanı sıra spekülasyon anlamı da vardır.

serdar
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  1964: Hayır daha çok karşılıklı hukukla ilgili söz verip cayıyor
8 hrs

541 days   confidence: Answerer confidence 5/5
satış muameleleri yapılmaktayken gayri menkulün fyatını yükseltmek


Explanation:
İş Dünyası gazump satış muameleleri yapılmaktayken gayri menkulün fiyatını yükseltmek


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish