KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

seizing of pumps

Turkish translation: yatak sarması,tutukluk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:seizing of pumps
Turkish translation:yatak sarması,tutukluk

05:18 Oct 26, 2001
English to Turkish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: seizing of pumps
this word is used in pump literature
Cagatay Berkyurek
Pompanın yatak sarması
Explanation:
Bu kelime aslında tutukluk yapma, ve sarma olarak kullanılır buradaki şu motorlarda olan olay: yatak sarması
Motorlardaki de buna benzer bir olaydan kaynaklanıyor.
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
faydali ve guzel bir aciklama idi.tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pompanın tutukluğu
Ali Osman TEZCAN
5Pompanın yatak sarması
1964
4Pompaların montajı
serdar
4 -1pompaların bağlanması (tutturulması)Umit Altug
4 -1Pompaların ebatlandırılması
serdar


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Pompaların ebatlandırılması


Explanation:
Kanımca şöyle denebilir:

Pompaların ebatlandırılması

serdar
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Umit Altug: "Sizing" değil seizingl
15 mins
  -> Evet haklısınız, dikkatsizliğim için özür dilerim.

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
pompaların bağlanması (tutturulması)


Explanation:
Genel olarak pompaların bağlanması, tutturulması, sabitlenmesi gibi anlamlara gelir. Bağlamı gösteren bir pasaj aktarırsanız, en uygun karşılığı bulmak daha kolay olur.

Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 363

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  1964: Değil, aşağıda
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pompaların montajı


Explanation:
Bir önceki hatam için özürler.
Basitçe "pompaların montajı" diyebiliriz.

serdar
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug: Bağlam açık değil, montaj için daha çok installation kullanılır, ama mümkün
26 mins

disagree  1964: Herkez montajdan gidiyor bu yatak sarmak demek
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Pompanın yatak sarması


Explanation:
Bu kelime aslında tutukluk yapma, ve sarma olarak kullanılır buradaki şu motorlarda olan olay: yatak sarması
Motorlardaki de buna benzer bir olaydan kaynaklanıyor.

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718
Grading comment
faydali ve guzel bir aciklama idi.tesekkurler

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
pompanın tutukluğu


Explanation:

Kaynak: Best Technical Dictionary . Eng. - Tr.
Nuri Özbalkan

Teknik Terimler Sözlüğü- TR- Eng
Nuri Özbalkan

Standard English Dictionary
Langenscheidt

Adam Büyük Tr- Eng. Sözlük
A. Vahit Moran



Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 104