KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

stalk switch

Turkish translation: düz gidiş düğmesi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stalk switch
Turkish translation:düz gidiş düğmesi
Entered by: Ömer Maraş

18:47 Jan 3, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: stalk switch
In "stalk switch direction indicator", automotive sector...
Ismail Yetim
düz gidiş düğmesi
Explanation:
The "stalk" should be some slow motion of the car...
Selected response from:

Ömer Maraş
Turkey
Grading comment
Evet arabanın gidişiyle ilgiliydi zaten
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5düşük hız düğmesi/müşiri/anahtarı gösterge ışığıYilmaz Ozkan
4 +1Dönüş gösterge komütatörü (kol)
1964
5 -1düz gidiş düğmesi
Ömer Maraş


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
düz gidiş düğmesi


Explanation:
The "stalk" should be some slow motion of the car...

Ömer Maraş
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 21
Grading comment
Evet arabanın gidişiyle ilgiliydi zaten

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  1964: Bu bir gemi veya uçak değil düz gidiş düğmesi diye düğme olmaz aşağıdaki "gibi"
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Dönüş gösterge komütatörü (kol)


Explanation:
Bu direksiyona bağlı olan ve silecekleri calıştıran veya aynı zamanda cam silecek kumanda kolu gibi bir komütatördür. direksiyonun altında yana doğru uzun ve aşağıdaki resimde gösterilen tipte.. ifade şekilleri hepsi için ayrı olabilir. Ama ister komütatör vb... denebilir.

aşağıdakinde Reset button and rocker switch on the wiper stalk'a bakarsanız bir benzerini görürsünüz
iyi çalışmalar

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-04 06:37:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Benim önerim resimden kaynakrlanmıyor resim sadece stalk switch örneği veriyor eğer Nuri Özbalkanın oto kontrol paneli resmine bakarsanız hangi kol olduğunu ve ne dendiğini görürsünüz, bu başka isimler altında da geçer


    Reference: http://www.audiworld.com/tech/elec57.shtml
1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ömer Maraş: Ama sizinkinde "wiper" diye bir ek var. o zaman tabii ki terim değişir!! hem dönüş için stalk bence pek uygun düşmüyor. İsmail bey??
6 hrs
  -> Hayır o gösterdiğim resimdeki wiper olanı birde aynı wiper olmayanı var

agree  Umit Altug: Bence de doğrusu Tayfun Bey'in cevabıydı
1 day 17 hrs
  -> Sağolun ama onlar doğruyu aramıyor

agree  Ebru Inhan: Be de sizin cevabınızın doğru olduğunu düşünüyorum. Eminim bunu bilmek sizin için yeterlidir Tayfun Bey.İyi çalışmalar
2 days 22 hrs
  -> Sağolun, tabii benim için yeterli .. ama burada artık herşey anlamını yitirmeye başladı.. yardım, teşekkür,takdir ...

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
düşük hız düğmesi/müşiri/anahtarı gösterge ışığı


Explanation:
Stalk- Bayılma veya düşük devir/hız için kullanılır ve genlikle şanzıman oranları seçiminde kullanılır.

Tercümesini yapmış olduğunuz firmanın sözlüğüne sadık kalarak, anahtar, müşir veya düğme kullanılmalıdır.

Indicator light' lar, genellikle kontrol panelinde veya dashboard da yer alan bir kontrol devresinin aktif olduğunu gösteren ışıklardır.

Yilmaz Ozkan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 7