KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

breakthrough

Turkish translation: büyük buluş,büyük gelişme, büyük ilerme, büyük yenilik


07:09 Oct 22, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: breakthrough
"Six Sigma" kalite metodojisinde sağlanan gelişme için Dr.Juran tarafından kullanılan ve yaygınlaşan bir kelime.
Asl Bat evik
Turkish translation:büyük buluş,büyük gelişme, büyük ilerme, büyük yenilik
Explanation:
pek "devrim" değil.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 07:59:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Efendim, ben \"Zargan\" sözlüğüne atıf yaptım.
\"Devrim\" olduğu hususunda bir kaynak verir misiniz lütfen?
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
Sayın Sönmez,
Yanıtınız için teşekkürler.Ancak Six Sigma hakkındaki makalelerde bunun anlamı "Quality Improvement" mış.Bunu Juran'ın bir kitabından buldum.Tam olarak sizin verdiğiniz cevap olmasa da yine de en yakın cevap sizinki idi.
Zaman ayırdığınız için teşekkürler.

1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5büyük buluş,büyük gelişme, büyük ilerme, büyük yenilikAdil Sönmez
5 +3büyük buluş, yenilik
1964
5büyü bir ilerleme ya da buluş / hamleshenay kharatekin
5kesif, bulus
lagunali
4 +1Görüş Belirleme
Önder Öztürkçü
3 +1devrim...erhan ucgun


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
devrim...


Explanation:
çığır açmak anlamında
Kolay gelsin

erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet çığır açan buluş daha güzel, alternatifler :maksat yeşillik olsun
22 mins
  -> sagolun, aslı hanım ne şekilde kullanacağına karar vermiştir zaten :)

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
büyük buluş,büyük gelişme, büyük ilerme, büyük yenilik


Explanation:
pek "devrim" değil.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 07:59:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Efendim, ben \"Zargan\" sözlüğüne atıf yaptım.
\"Devrim\" olduğu hususunda bir kaynak verir misiniz lütfen?


    Zargan Turkish Glossary
Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118
Grading comment
Sayın Sönmez,
Yanıtınız için teşekkürler.Ancak Six Sigma hakkındaki makalelerde bunun anlamı "Quality Improvement" mış.Bunu Juran'ın bir kitabından buldum.Tam olarak sizin verdiğiniz cevap olmasa da yine de en yakın cevap sizinki idi.
Zaman ayırdığınız için teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun: dogru pek devrim degil, ancak alanında çığır açan, devrim yaratan şeklinde kullanılır
1 min

agree  1964: ihtilal olmadığı kesin ama devrim belki
13 mins

agree  turengfr: buralarda çığır açıldığı, büyük gelişmeler olduğu kesin, birileri devrim yaratmış :))
6 hrs

agree  shenay kharatekin
12 hrs

agree  Sukran Ileri
16 days

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
büyük buluş, yenilik


Explanation:
ama burada erhan beyin dediği gibi çığır açan veya devrim kullanılabilir

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun: genelde edebi metinlerde kullanıldığından çığır açmak gibi bir ifade daha şık
1 min
  -> Aslına devrim terimide olur mübala sigası mı diyorlar o tür edebi ifadelere ama en iyisi sizin önerdiğiniz çığır açan

agree  shenay kharatekin
12 hrs
  -> Sağolun

agree  Selcuk Akyuz
1 day5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Görüş Belirleme


Explanation:
İyi ki kalite metodolojisi diye açıklama da yapmışsınız,
Breakthrough bir sürecin tasarımında veya performansında önemli ölçüde gelişim sağlayacak fikirlerin araştırılmasıdır. Beyin fırtınası (brainstorming) ve kıyaslama (benchmarking) sıkça kullanılan tekniklerdir.

Önder Öztürkçü
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 208

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tevfik Turan: Bravo, "kalite metodolojisi" bağlamını göz önüne alarak bir çözüm aradığınız için.
18 days
  -> teşekkür ederim

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kesif, bulus


Explanation:
kesif, bulus

lagunali
PRO pts in pair: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  shenay kharatekin: büyük buluş
8 hrs

neutral  Tevfik Turan: Bu da olabilir elbet, ama önemli olan unsur bir tıkanıklığın, çözümsüzlüğün aşılması. Öyleyse, yerine göre "hamle/atılım/çığır ..." gibi karşılıklar da kullanılabilir. Bir şeyin "önünün açılması".
18 days

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
büyü bir ilerleme ya da buluş / hamle


Explanation:
Aradığınız terim: breakthrough, 6 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası breakthrough cepheyi yarıp geçme
İş Dünyası breakthrough hamle
İş Dünyası breakthrough büyük bir ilerleme ya da buluş
İş Dünyası breakthrough yarma



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84