KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

tough pivoting applications

Turkish translation: yatağı zorlayan dönüş uygulamaları için


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tough pivoting applications
Turkish translation:yatağı zorlayan dönüş uygulamaları için
Entered by: Önder Öztürkçü

02:04 Dec 29, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: tough pivoting applications
Asıl cümle: "self-lubricating bearings with wound PTFE liner and high strength fibers for tough pivoting applications"
MURAT TUKEL
United States
yatağı zorlayan dönüş uygulamaları için
Explanation:
çok dayanıklı elyaf içeren ve PTFE (teflon) kovanlı, kendiliğinden yağlamalı yatak (ya da mil yatağı)
Selected response from:

Önder Öztürkçü
Grading comment
Cok cok tesekkurler ve iyi yillar.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2yatağı zorlayan dönüş uygulamaları için
Önder Öztürkçü
5Dönme işlemlerinde dayanıklılığın sağlanmasında kullanılan,Adil Sönmez
5Dönme işlemlerinde dayanıklılığın sağlanmasında kullanılan,Adil Sönmez


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Dönme işlemlerinde dayanıklılığın sağlanmasında kullanılan,


Explanation:
otomatik yağlamalı (otomatik surette yağlanan), Teflon kaplı (kaplamalı, kaplanmış) bilye (bilyeli yatak)

liner = astar (conta; kalafat; kaplama, kaplamak; kılıf; layner; silindir gömleği)
pivot = eksen üzerinde dönmek(mil üzerinde dönmek; mihver; mihver yatağı; mil; mil kasnağı; mil ucu; muylu; muylu üzerinde dönmek¸ saplama; yatak cıvatası)
PTFE = Polytetrafluoroethylene (Teflon)
self-lubricating = otomatik yağlama
tough = Gevrek (katı; sert)
toughness = dayanıklılık (gevreklik; güçlülük; mukavemet; sağlamlık)
wind = bobin yapmak (sükülmek; çarpılmak; çevirmek; dolaşmak; döndürmek; eğiylek; gizli gizlyi sokulmak; geri dönmek; kıvrılmak; [saat] kurmak; sarılmak, sarmak)




    Acnonym Finder
Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Dönme işlemlerinde dayanıklılığın sağlanmasında kullanılan,


Explanation:
otomatik yağlamalı (otomatik surette yağlanan), Teflon kaplı (kaplamalı, kaplanmış) bilye (bilyeli yatak)

liner = astar (conta; kalafat; kaplama, kaplamak; kılıf; layner; silindir gömleği)
pivot = eksen üzerinde dönmek(mil üzerinde dönmek; mihver; mihver yatağı; mil; mil kasnağı; mil ucu; muylu; muylu üzerinde dönmek¸ saplama; yatak cıvatası)
PTFE = Polytetrafluoroethylene (Teflon)
self-lubricating = otomatik yağlama
tough = Gevrek (katı; sert)
toughness = dayanıklılık (gevreklik; güçlülük; mukavemet; sağlamlık)
wind = bobin yapmak (sükülmek; çarpılmak; çevirmek; dolaşmak; döndürmek; eğilmek; gizli gizlyi sokulmak; geri dönmek; kıvrılmak; [saat] kurmak; sarılmak, sarmak)




    Acnonym Finder
Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
yatağı zorlayan dönüş uygulamaları için


Explanation:
çok dayanıklı elyaf içeren ve PTFE (teflon) kovanlı, kendiliğinden yağlamalı yatak (ya da mil yatağı)

Önder Öztürkçü
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 208
Grading comment
Cok cok tesekkurler ve iyi yillar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram
6 hrs
  -> Teşekkürler

agree  H. Sıla Okur: Ukalalık etmeden soruya cevap verenler sayesinde sonuç elde edebiliyoruz. Teşekkürler.
8 hrs
  -> Teşekkürler