KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

Actuator Duty

Turkish translation: Aktivatörün Görevi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Actuator Duty
Turkish translation:Aktivatörün Görevi
Entered by: xxxsenol

08:51 May 19, 2001
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Actuator Duty
Itis used in automotive diagnostic procedure
Murat Tastekin
Turkey
Aktivatörün Görevi
Explanation:
1.Verilen örnek cümlede bu aletin otomotiv sektöründe kullanıldığı anlaşılabilir.Tam tercüme "Otomotiv teşhis yönteminde kullanılır." şeklinde olabilir.
2.Ancak eğer bu alet başka bir sektörde kullanılıyor ise,"automotive"in diğer anlamı "kendiliğinden çalışan/otomatik olarak işleyen"olabilir.Bu nedenle daha fazla bilgiye ihtiyaç var.
Saygılarımla
Selected response from:

xxxsenol
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kumanda Elemanı (Ünitesi) Devrede Kalma OranıYilmaz Ozkan
5Çalıştırma Aktivatörüzulfa
na +3Aktivatörün Görevixxxsenol
naçalıştırıcı görevi
murat karahan


  

Answers


4 days peer agreement (net): +3
Aktivatörün Görevi


Explanation:
1.Verilen örnek cümlede bu aletin otomotiv sektöründe kullanıldığı anlaşılabilir.Tam tercüme "Otomotiv teşhis yönteminde kullanılır." şeklinde olabilir.
2.Ancak eğer bu alet başka bir sektörde kullanılıyor ise,"automotive"in diğer anlamı "kendiliğinden çalışan/otomatik olarak işleyen"olabilir.Bu nedenle daha fazla bilgiye ihtiyaç var.
Saygılarımla

xxxsenol
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
AZRA AKARTUNA: good
12 days

agree  Sukran Ileri: bence cok haklı
186 days

agree  Ömer Maraş: Exactly.
216 days

agree  shenay kharatekin
670 days

5 days
çalıştırıcı görevi


Explanation:
Cümlenin tamamını yazsanız çok daha yararlı olurdu çünkü buradaki tamlama iki anlama gelebilir. Biri çalıştırıcı görevi, ikincisi çalıştırıcılık görevi.
actuator için tanım: One that activates, especially a device responsible for actuating a mechanical device, such as one connected to a computer by a sensor link.

Ayrıca, automotive'in, diğer anlamının kendliğinden olmayla bir ilgisi yoktur, tabii ki yanlış yazılmamışsa. -motive eki, hareket anlamına gelen motivus'tan, -mative eki ise irade anlamına gelen matos'dan türemiştir.


murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 104

185 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Çalıştırma Aktivatörü


Explanation:
Bir makinenin peryodik çalışma temposunu otomatik olarak ayarlayan çalıştırıcı, aktivatör. Mesela, bir motorun başlamasını, bir süre çalışmasını ve sonra durmasını ve bu döngüyü düzenli olarak, belirlenen süreler içinde, belirlenen sayıda devam ettirmesini sağlayan cihaz.

zulfa
Turkey

306 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Kumanda Elemanı (Ünitesi) Devrede Kalma Oranı


Explanation:
Actuator - Sensor'un tersi ECU dan aldığı sinyalle mekanik hareket doğuran eleman veya ünitedir. Ör: Rölanti Ayar Kumandası. Duty Cycle çalışan kumandalarda kontrol akımı kademeli ve 1/0 mantığıyla gelir ve 1 olduğunda aktif, 0 olduğunda deaktif olur. 1 olma süresinin toplam cycle süresine oranına duty cycle denir. Actuator Duty, Kumandanın devrede kalması veya devrede kalma oranına denir- tam cümleye göre yorumlanmalıdır

Yilmaz Ozkan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 7