International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Turkish » Telecom(munications)

In-call menu

Turkish translation: Aktif arama menüsü


21:35 Feb 19, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: In-call menu
Bir cep telefonunun kullanım kılavuzunda ilgili terim bir başlık olarak kullanılmış:
In-call Menu
During a call you can access the in-call menu by pressing;
---My tel. numbers - see your phone numbers.
---Hold - hold the call..... vs...
Literatürde belli bir karşılığı var mı yoksa In-call menü şeklinde mi kullansam?
Whiz
Turkey
Turkish translation:Aktif arama menüsü
Explanation:
"Literatürde yerleşik karşılık" sınıfına girmese de bu terim için iki önerim olacak:

"Aktif arama menüsü" veya "Aktif çağrı menüsü" (daha düşük bir destekle)

Çünkü görüşme anında "konuşma" dışında pek çok şey yapmak mümkün, bkz. BlackBerry Pearl için örnek ekran:
http://tinyurl.com/incallmenu

Burada görüleceği üzere, konuşma ile ilgili işlevler dışında; notlar, adres defterine bakma, takvime bakma, mesajlara bakma, uygulama geçişi gibi başka işlevler de var.

Bilinen bir telefon markası bu sorunu çözmek, yani normal "arama menüsü" ile "in-call menu" arasında bir ayrıma gidebilmek için şöyle bir terim geliştirmiş:

"Aramada menüsü"

Bkz:
http://tinyurl.com/aramada
sayfa 13
(Not: Bu bağlantı yaklaşık 3 MB'lık bir PDF dosyasını açar.)

Ama bu terimin yerleşik olduğu da pek savunulamaz.
Selected response from:

Balaban Cerit
Turkey
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Konuşma menüsü
kalkhas
5arama içi menüsü
Nurettin Ceylan
5menüleri eszamanlı kullanma
Salih1946
4Aktif arama menüsü
Balaban Cerit


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
in-call menu
Konuşma menüsü


Explanation:
Görüşme sırasında kullanılabilen, aktif menü kastediliyor. Görüşme sırasında mesaj yazmaya izin veren telefon yok halihazırda sanırım, misal.

'Konuşma menüsü açıkken sağ alt köşedeki Hoparlör linki veya telefonun üstündeki Hoparlör Tuşunu kullanılarak, konuşma sesini hoparlöre verebilirsiniz.'


    Reference: http://www.atel.com.tr/servisler.asp?id=55
kalkhas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balaban Cerit: Açıklamanıza katılıyorum. Diğer taraftan, görüşme anında pek çok şey yapmak mümkün, bkz. BlackBerry Pearl için örnek ekran: http://tinyurl.com/incallmenu Ama öneriniz dışında yerleşik bir karşılık bilmiyorum. Yerleşik olmayan iki öneriyi ayrıca yapacağım
1 day8 hrs
  -> Haklısınız. Yerleşmiş bir karşılığın olmaması net ifadelerle konuşmamamızdan. Herşey menü; yemek, telefon, vs.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
in-call menu
menüleri eszamanlı kullanma


Explanation:
Alternatif bir tanım!

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in-call menu
Aktif arama menüsü


Explanation:
"Literatürde yerleşik karşılık" sınıfına girmese de bu terim için iki önerim olacak:

"Aktif arama menüsü" veya "Aktif çağrı menüsü" (daha düşük bir destekle)

Çünkü görüşme anında "konuşma" dışında pek çok şey yapmak mümkün, bkz. BlackBerry Pearl için örnek ekran:
http://tinyurl.com/incallmenu

Burada görüleceği üzere, konuşma ile ilgili işlevler dışında; notlar, adres defterine bakma, takvime bakma, mesajlara bakma, uygulama geçişi gibi başka işlevler de var.

Bilinen bir telefon markası bu sorunu çözmek, yani normal "arama menüsü" ile "in-call menu" arasında bir ayrıma gidebilmek için şöyle bir terim geliştirmiş:

"Aramada menüsü"

Bkz:
http://tinyurl.com/aramada
sayfa 13
(Not: Bu bağlantı yaklaşık 3 MB'lık bir PDF dosyasını açar.)

Ama bu terimin yerleşik olduğu da pek savunulamaz.

Balaban Cerit
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 2

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
in-call menu
arama içi menüsü


Explanation:
arama içi menüsü

Nurettin Ceylan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 11