KudoZ home » English to Turkish » Textiles / Clothing / Fashion

flair

Turkish translation: hava


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flair
Turkish translation:hava
Entered by: Taner Göde

15:25 Oct 18, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: flair
"makes it easy to add fashionable flair to nearly anything you can iron"

teşekkürler
Gannush
hava
Explanation:
fashionable flair = moda havası

Zayıflama Yolları
Baldırlarınızda kalan mini etekler aslında bacaklarınızın en kalın kısmını ortaya çıkarırken, uzun etekler de bazılarında eski moda havası yaratabilir. ...
www.topshop.com.tr/index.asp?tn=articles_sub&c=4261

11 Karelik Bir Kadın Hikâyesi - yapi.com.tr
Moda fotoğrafçısı da olduğumdan fotoğraflar da moda havası da olsun istedim. Buna kimin hakkı var? -Evet, ama işlerinizle tüketimin kadınlar üzerindeki ...
www.yapi.com.tr/turkce/Etkinlikler_Sergi_Detay.asp?NewsID=3...

Tübitak Tekstil ve Araştırma Merkezi
İlaveten, yün ananevi bir elyaf olup, eski moda havası verir. Yün paltoların yerini daha hafif sentetikler almışdır. Daha resmi giysiler daha spor giysiler ...
www.tubitaktam.ege.edu.tr/index.php?lid=1&sid=0037

Dini inancınıza saygı gösteriliyor mu? - Forumlar... hade oradan" tarzı aşağılayıcı bir bakışı sezmem olmuştu;ancak artık "dini konular" bölümünün moda havası "siz bizi yakıyorsunuz" oldu;hadi hayırlısı. ...
www.turkish-media.com/forum/index.php?showtopic=2362&st=25&...

-DEMOKRASİ- - Forumlar
Küresel dünyada;demokrat bir moda havası varken bunlar nasıl doruk noktada?Çok açık yukarda da anlattığımız gibi demokrasi getirdiği tabiri caizse ...
www.turkish-media.com/forum/index.php?showtopic=97176&pid=5...

****Zaman Nede Çabuk Geçiyor**** - Wardom.Orgyaf farkı gördüm 70 lerin sonlarında düz normal saç 80lerde aynen bi moda havası esio kabarık yuvarlak saç 90 larde gene eski haline dönüo kadının saç ...
www.wardom.org/zaman-nede-cabuk-geciyor-t81547.html
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1modaya uygun
Bülent Malkoçlar
5tarz / üslup / biçem / stil
Mehmet Hascan
4şıklıkAli Bayraktar
5 -1hava
Taner Göde
3sitil
mustafa karabiber


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sitil


Explanation:
sytle anlamında

mustafa karabiber
Works in field
Native speaker of: Turkish

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
modaya uygun


Explanation:
flair: distinctive and stylish elegance

Aslında flair'in başka anlamları da var ama bu bağlamda bu şekilde yorumlanabilir bence.

"ütüyle baskı yapabileceğiniz herşeye modaya uygun bir şıklık ve zarafet katabilmenizi kolaylaştırır"



Bülent Malkoçlar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
4 hrs
  -> Teşekkür ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
hava


Explanation:
fashionable flair = moda havası

Zayıflama Yolları
Baldırlarınızda kalan mini etekler aslında bacaklarınızın en kalın kısmını ortaya çıkarırken, uzun etekler de bazılarında eski moda havası yaratabilir. ...
www.topshop.com.tr/index.asp?tn=articles_sub&c=4261

11 Karelik Bir Kadın Hikâyesi - yapi.com.tr
Moda fotoğrafçısı da olduğumdan fotoğraflar da moda havası da olsun istedim. Buna kimin hakkı var? -Evet, ama işlerinizle tüketimin kadınlar üzerindeki ...
www.yapi.com.tr/turkce/Etkinlikler_Sergi_Detay.asp?NewsID=3...

Tübitak Tekstil ve Araştırma Merkezi
İlaveten, yün ananevi bir elyaf olup, eski moda havası verir. Yün paltoların yerini daha hafif sentetikler almışdır. Daha resmi giysiler daha spor giysiler ...
www.tubitaktam.ege.edu.tr/index.php?lid=1&sid=0037

Dini inancınıza saygı gösteriliyor mu? - Forumlar... hade oradan" tarzı aşağılayıcı bir bakışı sezmem olmuştu;ancak artık "dini konular" bölümünün moda havası "siz bizi yakıyorsunuz" oldu;hadi hayırlısı. ...
www.turkish-media.com/forum/index.php?showtopic=2362&st=25&...

-DEMOKRASİ- - Forumlar
Küresel dünyada;demokrat bir moda havası varken bunlar nasıl doruk noktada?Çok açık yukarda da anlattığımız gibi demokrasi getirdiği tabiri caizse ...
www.turkish-media.com/forum/index.php?showtopic=97176&pid=5...

****Zaman Nede Çabuk Geçiyor**** - Wardom.Orgyaf farkı gördüm 70 lerin sonlarında düz normal saç 80lerde aynen bi moda havası esio kabarık yuvarlak saç 90 larde gene eski haline dönüo kadının saç ...
www.wardom.org/zaman-nede-cabuk-geciyor-t81547.html


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22moda+havas%C4%B1%...
Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ali Bayraktar: Taner bey, bir sürü link koymuşsunuz, fashiobale flair in o anlama geldiğini ispatlayan bir tane link yok, ve ayrıca ütüleyebildiğiniz herşeye moda havası katabilirsiniz, bu nasıl çeviri???
1 hr
  -> Cevap doğru ve uygun.

neutral  Mehmet Hascan: walla Taner ben de bağlantıyı göremedim.
4 hrs
  -> Peki Mehmet.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
şıklık


Explanation:
bana fashionable fair burda olsa olsa şıklık gibi geliyor

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: taner beyin açıklaması bana uygun geldi.... tarz,hava kattı gibi bir anlamı var bence.. şıklık görünüşle alakalı, hava ise, daha tinsel bir kelime.. öneriniz için teşekkür ederim


52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tarz / üslup / biçem / stil


Explanation:
flair : a way of doing things that is interesting and shows imagination
[Longman Dictionary of Contemporary English]


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-10-18 21:44:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

kusura bakmayın ama ''hava'' ile ''flair'' arasındaki bağlantıyı göremedim!!

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8