KudoZ home » English to Ukrainian » Biology (-tech,-chem,micro-)

uniformitarian ages

Ukrainian translation: эпохи в уніформістській моделі


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:uniformitarian ages
Ukrainian translation:эпохи в уніформістській моделі
Entered by: Sofiya Skachko

16:54 Jun 23, 2004
English to Ukrainian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / Dayage theory
English term or phrase: uniformitarian ages
Context: "The time span mentioned in the Genesis account is days. Some hold to the idea that these were not 24 hour days, but were "ages" or long periods of time, corresponding to uniformitarian ages as in the fossil record."
Sofiya Skachko
United Kingdom
эпохи в униформистской модели
Explanation:
соответствующие эпохам в униформистской модели происхождения мира

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2004-06-23 17:23:20 GMT)
--------------------------------------------------

соррі, періодам, а не епохам...

що відповідають геологічним періодам в уніформістській моделі походження

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2004-06-23 17:52:19 GMT)
--------------------------------------------------

Софія, насправді, з контексту незрозуміло, про які проміжки часу йдеться. В геології прийнято розділяти геологічну історію Землі на ери, ери - на періоди, періоди - на епохи. Кожний період включає кілька віків. Власне, вік - то і був би геологічно грамотний переклад слова age. Але вік - то є порівняно малий проміжок часу, коли йдеться про історію походження світу та життя. Я гадаю, що і автор статті не досить чітко уявляв собі, які саме \"ages\" він має на увазі. Але серед всіх геологічних градацій найближче до його розуміння \"ages\", мабуть, саме періоди, оскільки їх 17 (число, найближче до 24 біблейських годин). Ер значно менше - 5, а епох значно більше - 35, не кажучи вже про віки. Я пропоную написати \"періоди\", але взявши їх у лапки..

Геохронологічну шкалу можна подивитися тут:
SCI.AHA.RU/ALL/d2.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 53 mins (2004-06-24 10:47:57 GMT)
--------------------------------------------------

А скоріше за все, автор просто використав слово, яке, за його уявою, стосувалося \"дійсно великих\" проміжків часу, причому не в науковому, а в побутовому значенні. Якщо так, тоді й \"епохи\" підійдудь - адже звучить це слово досить \"поважно\".

Уніформістська модель - це \"звичайна\" модель безперервного розвитку, в межах якої історія Землі вивчається шляхом наукових досліджень в тому числі і викопної історії. Саме в рамках цієї моделі і розроблено геохронологічну шкалу з її поділом на ЕРИ > ПЕРІОДИ > ЕПОХИ > ВІКИ. Тобто, як бачите, епохи - то є зовсім не найбільші проміжки часу за науковою шкалою. Але, як я вже сказала, тут, мабуть, треба використовувати не \"науково правильне\", а \"побутово поважне\" слово - як це зробив і автор.

До речі, наскільки я знаю, уніформізм - то є дещо зневажлива термінологія нееволюціоністів, оскільки самі еволюціоністи себе так не називають. Взагалі, в науці не існує такого підходу або системи поглядів, як \"уніформізм\". То вже скоріше назва, дана креаціоністами, аніж справжня \"модель\".
Selected response from:

Marina Aleyeva
Ukraine
Grading comment
Thank you for providing explanation. It was useful to find out about more about uniformism, and insight into evolutionists vs creationists treatment of the term
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3эпохи в униформистской модели
Marina Aleyeva
4 +1епохи уніформістів, епохи за доктриною уніформістів
Vladimir Dubisskiy
4відповідно уніформістським інтервалам часу
Ann Nosova


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
епохи уніформістів, епохи за доктриною уніформістів


Explanation:
http://www.hyperdictionary.com/dictionary/Uniformitarian

UNIFORMITARIAN:
Definition: \U`ni*form`i*ta"ri*an\, a. (Geol.)
Of, pertaining to, or designating, the view or doctrine that
existing causes, acting in the same manner and with
essentially the same intensity as at the present time, are
sufficient to account for all geological changes.

UNIFORMITARIANISM:
Definition: the principle which states that physical forces working today to alter the earth were also in force and working in the same way in former times.

http://www.creatio.orthodoxy.ru/articles/kol_katehiz.html
... униформистская геологическая концепция Лайеля)
и на датировании, предполагавшим ...




Vladimir Dubisskiy
United States
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ann Nosova
1 hr

neutral  Marina Aleyeva: Це не доктрина, а модель. Різниця суттєва, оскільки доктрина передбачає певні нерухомі постулати (недарма і слово - доктринерство), в той час як модель має більш гіпотетичний і непостулативний характер. Крім того,в мене великі сумніви щодо "епох".
6 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
відповідно уніформістським інтервалам часу


Explanation:
Дійсно, це є предметом сперечань та неузгоджень впродовж віків.За Біблією, Бог створив все, що є навколо нас, разом із живими істотами, досить швидко. Науковці ще багато років тому заперечували цей факт.Тоді й народилася терія уніформізму.Це гипотеза,за якою вчені вважали, що в давні часи діяли такі ж самі сили, і з такою ж самою інтенсивністю, як і в час виникнення теорії. Тому всі знання геологічних явищ можна використати для пояснення будь-чого та будь-які часи.
В наш час науковці використовують так званий метод актуалізма. Але ні одній з теорій не вдалося чітко визначити і пояснити ті суперечності, які часом знаходять при вивченні кісток,приладів праці,залишків старовинних поселень,тошо.Еволюційна теорія, яка вважалася найбільш наближеною до пояснення розвитку живих істот - також зазнала( і зазнає) критику.Тобто- за текстом-уніформісти наполягали на тому, что все створювалося поступово, протягом мільйонів років, про що свідчать різноманітні знахідки геологів,археологів. Наведу цитату, але вона російською мовою. Известны многочисленные сообщения о нахождении следов деятельности человека и даже человеческих костей в отложениях, предшествующих третичному периоду. Очевидно, что подобные находки не могут быть объяснены с точки зрения эволюции: потомки не могли жить на миллионы лет раньше своих предполагаемых предков! Поэтому многие эволюционисты отвергают или попросту игнорируют эти факты тем самым подрывая достоверность их теорий. Мы видели, что как униформистская, так и потопная модели предлагают свои объяснения тому, что в нижних отложениях присутствуют практически лишь ископаемые морских организмов, в то время как в верхних слоях преобладают останки обитателей суши. Однако лишь потопная модель в состоянии показать, почему в порядке исключения в нижних слоях все-таки встречаются окаменелости высших форм жизни (растений, животных), включая человека. http://svitlo.by.ru/bibloteka/mir/mir8.htm

Ann Nosova
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 4

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
эпохи в униформистской модели


Explanation:
соответствующие эпохам в униформистской модели происхождения мира

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2004-06-23 17:23:20 GMT)
--------------------------------------------------

соррі, періодам, а не епохам...

що відповідають геологічним періодам в уніформістській моделі походження

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2004-06-23 17:52:19 GMT)
--------------------------------------------------

Софія, насправді, з контексту незрозуміло, про які проміжки часу йдеться. В геології прийнято розділяти геологічну історію Землі на ери, ери - на періоди, періоди - на епохи. Кожний період включає кілька віків. Власне, вік - то і був би геологічно грамотний переклад слова age. Але вік - то є порівняно малий проміжок часу, коли йдеться про історію походження світу та життя. Я гадаю, що і автор статті не досить чітко уявляв собі, які саме \"ages\" він має на увазі. Але серед всіх геологічних градацій найближче до його розуміння \"ages\", мабуть, саме періоди, оскільки їх 17 (число, найближче до 24 біблейських годин). Ер значно менше - 5, а епох значно більше - 35, не кажучи вже про віки. Я пропоную написати \"періоди\", але взявши їх у лапки..

Геохронологічну шкалу можна подивитися тут:
SCI.AHA.RU/ALL/d2.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 53 mins (2004-06-24 10:47:57 GMT)
--------------------------------------------------

А скоріше за все, автор просто використав слово, яке, за його уявою, стосувалося \"дійсно великих\" проміжків часу, причому не в науковому, а в побутовому значенні. Якщо так, тоді й \"епохи\" підійдудь - адже звучить це слово досить \"поважно\".

Уніформістська модель - це \"звичайна\" модель безперервного розвитку, в межах якої історія Землі вивчається шляхом наукових досліджень в тому числі і викопної історії. Саме в рамках цієї моделі і розроблено геохронологічну шкалу з її поділом на ЕРИ > ПЕРІОДИ > ЕПОХИ > ВІКИ. Тобто, як бачите, епохи - то є зовсім не найбільші проміжки часу за науковою шкалою. Але, як я вже сказала, тут, мабуть, треба використовувати не \"науково правильне\", а \"побутово поважне\" слово - як це зробив і автор.

До речі, наскільки я знаю, уніформізм - то є дещо зневажлива термінологія нееволюціоністів, оскільки самі еволюціоністи себе так не називають. Взагалі, в науці не існує такого підходу або системи поглядів, як \"уніформізм\". То вже скоріше назва, дана креаціоністами, аніж справжня \"модель\".

Marina Aleyeva
Ukraine
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thank you for providing explanation. It was useful to find out about more about uniformism, and insight into evolutionists vs creationists treatment of the term

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalia Kudria
1 hr
  -> Дякую!

agree  Ol_Besh
2 hrs
  -> Дякую :)

agree  Natalie
15 hrs
  -> Дякую!